/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
vidrestilling af SMS og spærring af nummer~
Fra : Nyheder


Dato : 26-06-06 18:59

Hej NG

På mit arbejde har skal jeg løse et problem som jeg ikke har oplevet før og
som andre (her under TDC) siger ikke er muligt. Men ikke desto mindre har
jeg følgende problem.....

En gruppe bruger nokia 2600 som telefon og de modtager bl.a. opkald fra en
nødkaldscentral. Det der er problemet er at man på en eller anden måde får
lavet en indstilling af telefonen så denne telefon spærre dette nummer så
når nødkaldscentralen ringer igen går opkaldet videre til telefon nummer 2.
Efter et nødkald sender centralen en sms med oplysninger om nødkaldet. Her
er det lykkedes for gruppen at lave en indstilling så denne sms bliver
omstillet til et andet nummer (findes i telefonens telefonbog)

Det har ikke været mig muligt at finde ud af hvem ig hvad de gør????

Er der noge der har oplevet noget ligende og er der nogen der har en
løsning.

Hilsen Sten




 
 
Henrik Stidsen (26-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 26-06-06 19:29

Nyheder presented the following explanation :
> Er der noge der har oplevet noget ligende og er der nogen der har en løsning.

Det lyder som om der er noget system "bagved" der styrer alt det der.

Hvad er det for nødkald de modtager ? (er det hjemmeplejen ?)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report



Nyheder (26-06-2006)
Kommentar
Fra : Nyheder


Dato : 26-06-06 19:42


>
> Det lyder som om der er noget system "bagved" der styrer alt det der.

Ja det er en automatisk vagtcentral der står bag.


> Hvad er det for nødkald de modtager ? (er det hjemmeplejen ?)

Ja det er hjemmepleje nødkald.
> --

Hilsen Sten




Henrik Stidsen (26-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 26-06-06 22:09

Nyheder laid this down on his screen :
>> Det lyder som om der er noget system "bagved" der styrer alt det der.

> Ja det er en automatisk vagtcentral der står bag.

>> Hvad er det for nødkald de modtager ? (er det hjemmeplejen ?)

> Ja det er hjemmepleje nødkald.

Har i så ikke også en teknisk afdeling/support der burde løse det
problem for jer ? (men det er måske dig ? ;)) Det har dem jeg har haft
med at gøre haft.

Der var problemet som regel at der ikke blev kvitteret korrekt for at
nødkaldet var modtaget (eller at hjemmehjælperne snakkede for længe med
den der kaldte) så alarmsystemet sendte videre til næste telefon. Men
det lyder ikke som om det er det der går galt her.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"The precogs are never wrong. But sometimes they... disagree. "
- Dr. Iris Henimen, The Minority Report



Nyheder (26-06-2006)
Kommentar
Fra : Nyheder


Dato : 26-06-06 22:22


> Har i så ikke også en teknisk afdeling/support der burde løse det
> problem for jer ? (men det er måske dig ? ;)) Det har dem jeg har haft med
> at gøre haft.

Som jeg ser det er det ikke centralen der er problemet. Hvis man sætter
simkortet over i en anden telefon ser det ud til at løse problemet.
Såååå?????


> Der var problemet som regel at der ikke blev kvitteret korrekt for at
> nødkaldet var modtaget (eller at hjemmehjælperne snakkede for længe med
> den der kaldte) så alarmsystemet sendte videre til næste telefon. Men det
> lyder ikke som om det er det der går galt her.


Jeg tror heller ikke. Jeg tror fortsat at det er noget som hjælperen gør,
uden dog at jeg kan forestille mig hvad det er....

Sten




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste