Startproblemer BMW diesel
Fra : henrik@bianca27.dk

Dato : 26-06-06 17:57

Hejsa NG

Inden søsætningen af min båd fik jeg renoveret startmotoren på min
BMW D12. Inden renoveringen sagde det blot "klik" når jeg trykkede på
startknappen. Sidste år havde jeg periodiske startproblemer. Efter
renoveringen startede den som en mis.

MEN.....

Da jeg i weekenden skulle en tur på vandet, sagde den til min store
skræk "klik" igen. Idag var jeg så dernede igen, trykkede nogle
gange, nu snurede startmmotoren uden at tage fat, flere tryk senere
sagde den bare klik igen.

Er de 1800,- som renoveringen kostede (relæ og udskiftning af aksel
mv.) spildt.? Jeg regner med at pille den af og smide den i hovedet på
reparatøren igen - hvis I ikke kommer med nogle bedre bud.

På en uge er den gået fra at starte som en leg til blot at sige
klik.......

Jeg har masser af strøm på båden (nye batterier)

vh Henrik

Fra : Bent Andersen

Dato : 26-06-06 19:11

Hej Henrik,

Selve det at den kan køre rundt uden at tage fat, tyder på at solonoiden
ikke trækker startmotoren ind på svinghjulet.
- jeg tror du skal have den tilbage til reperatøren

Bent

Fra : Leif Langgaard

Dato : 26-06-06 21:40

<henrik@bianca27.dk> skrev i en meddelelse

På en uge er den gået fra at starte som en leg til blot at sige
klik.......

Jeg har masser af strøm på båden (nye batterier)
Hej

Nye batterier er ikke automatisk det samme som masser af strøm, har du
tjekket "syrestanden" eller måler du bare 12V med et multimeter?

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS: