Problemer med uønsket linie
Fra : Jesper Wulff

Dato : 26-06-06 17:54

Jeg er ved at lave en hjemmeside over et design fra oswd.org.
Designet (og problemet) kan ses her
http://www.oswd.org/design/preview/id/2621

I alle andre browsere end ie jeg har prøvet, er der en linie over
billedet i midten, som jeg ikke kan finde ud af at fjerne. Er der
en måde det kan løses på?

siden er skrevet i xhtml og css. Der er en fejl i css koden på
den side jeg linkede til. Jeg har rettet fejlen på min computer,
men det har ikke noget med den linie at gøre

/Jesper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 26-06-06 19:10

Jesper Wulff ramte sit keyboard den 26-06-2006 18:54 og fik dette ud af det:
> [...]
>
> I alle andre browsere end ie jeg har prøvet, er der en linie over
> billedet i midten, som jeg ikke kan finde ud af at fjerne. Er der

Drop frames og lav toppen som en del af siden i stedet for.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Frank Olieu

Dato : 26-06-06 20:23

Benny Nissen <news@bennynissen.dk> wrote in

Benny:
> Drop frames og lav toppen som en del af siden i stedet for.

De frames du ser er kun til præsentation på oswd.org. Når layoutet er
downloadet er den /uden/ frames.

Jesper:

Det ser OK ud i IE6, FF 1.5x, Opera 9. Jeg kan kun se fejl i en ældre
Mozilla-version hvor der kommer en lille lodret streg mellem billedet og
div'erne (afh. af vinduets størrelse). Hvis det er den du tænker på, skal du
bare opdaterer din browser.
I IE7 falder det hele på gulvet, og indholdet til højre rykker helt ned.

Filen har en xml-erklæring som får IE til at køre i "quirks mode"
(http://hsivonen.iki.fi/doctype/), og bør fjernes.
Desuden kan jeg ikke se hvorfor der skal bruges xhtml 1.1, da denne ikke må
sendes som text/html
(http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/#ikke_xhtml11).
Brug fx. html 4.01 strict i stedet.

--
Venlig hilsen | Kind regards | Cordialement
Frank

Fra : Benny Nissen

Dato : 26-06-06 20:32

Frank Olieu ramte sit keyboard den 26-06-2006 21:22 og fik dette ud af det:
> Benny Nissen <news@bennynissen.dk> wrote in
>
> Benny:
>
> De frames du ser er kun til præsentation på oswd.org. Når layoutet er
> downloadet er den /uden/ frames.

Ok. Kiggede bare lige hurtigt på siden, og så en frameborder.
Troede derfor det var den, der var i vejen.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Jesper Wulff

Dato : 26-06-06 23:30

> [...]
> bare opdaterer din browser.
> I IE7 falder det hele på gulvet, og indholdet til højre rykker helt ned.
Jeg har lige testet det igen på nogle andre computere. Det ser ud til at fejlen
kun kommer på nogle computere, så jeg vil prøve at finde ud af om derer nogle
fællesnævnere. På min stationære virker det f.eks. ikke i hverken FF1.5, galion,
opera9 eller konquerer :/

> [...]
> (http://hsivonen.iki.fi/doctype/), og bør fjernes.
> Desuden kan jeg ikke se hvorfor der skal bruges xhtml 1.1, da denne ikke må
det vil jeg gøre. Mange tak for hjælpen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 26-06-06 20:29

Benny Nissen skrev:

>Drop frames og lav toppen som en del af siden i stedet for.

Det er nok templaten på
http://www.oswd.org/files/designs/2621/greenery5/ Jesper ønsker
at bruge og der er ikke rammer.
--
Kerim
Som ikke bruger Spamfighter, der spammer nyhedsgrupperne