Ny CPU + bundkort
Fra : Vigand [2000]

Dato : 26-06-06 14:02

Hej gruppe

Jeg har gennem de sidste 2½ år været en rimeligt lykkelig ejer af et Asus
P4C800E Deluxe bundkort påmonteret en P4 3.0 GHz 800FSB. Det er jeg sådan
set stadig, men jeg er ved at være træt af, at min computer bruger meget
strøm. Udover ovennævnte sidder der desuden følgende hw i kassen:

2x512MB PC3200 RAM, GeForce FX 5900 Ultra, en DVD-brænder + et par 7200 rpm
SATA-harddiske.

Nævnte konfiguration er til tider oppe og peake på 200W, hvilket
selvfølgelig ikke er populært hos konen. Derfor er jeg så småt begyndt at
kigge mig lidt omkring efter noget nyt, men jeg har ikke rigtigt fulgt med i
2½ år, så jeg er lidt på bar bund, når jeg skal vælge. Og jeg vil gerne
undgå at skifte hele skidtet ud, da jeg i bund og grund er tilfreds med
ydelsen som det nuværende system giver mig.
Mine krav er (i prioriteret rækkefølge):
- lavt strømforbrug
- en bedre ydelse end mit eksisterende system.
- lav pris.
- kompatibilitet med resten hardwaren i systemet.

Hvad kan I anbefale mig?

På forhånd tak - og undskyld det lange indlæg!

Vigand

--
Fjern affaldet i mailadressen

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-06 16:17

Hvad bruger du af skærm? - CRT eller LCD ?

/Martin

Fra : Vigand [2000]

Dato : 11-07-06 08:30

> Hvad bruger du af skærm? - CRT eller LCD ?
>
> /Martin

LCD. Hvorfor?