Er mor - mis for hård ved den ene killing?
Fra : T.K

Dato : 26-06-06 13:23

jeg har en ganske almindelig huskat der har fået fire killinger. Killingerne
er nu 4 uger gamle. Jeg er blevet lidt bekymret for morens adfærd da jeg
synes hun er meget hård ved den ene killing. Med et meget fast greb tager
hun om den og bider. Hun bider den rundt omkring på kroppen - både ved
halsen, i hovedet, i benene og på resten af kroppen. Nogle gange klynker og
miaver den lille over det, men virker ikke medtaget af det. I morges så jeg
hvordan modren tog fat med begge poter omkring halsen på killingen og bed i
det bette hoved der skak frem. Pludselig begyndte hun også at "bearbejde"
killingen med sine bagben som hun samlede og nærmest sparkede med. Jeg greb
ind og forhindrede hende i at fortsætte volden. Det så virkelig voldsomt ud.
Ind imellem voldsomhederne slikkede hun killigen.
Er det almindelig opdragelsesmetoder for katte? Jeg undrer mig bare over jeg
ikke ser hun er sådan mod de andre killinger hun har. Ellers er hun en meget
god mor der nyder sin rolle.

Fra : Battlefield´s

Dato : 26-06-06 14:05

"T.K" <t@fritid.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> ikke ser hun er sådan mod de andre killinger hun har. Ellers er hun en

Hej
Jeg tror at der er tale om helt almindelig katteopdragelse. Den ene killing
er måske lidt mere "fremmelig" og fræk end de øvrige og skal derfor have
lidt ekstra opdragelse. Eller måske er det bare mormissens yndlingskilling.
Der er ingen grund til at gribe ind, mormissen ved nok hvad hun gør.
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk