TV tuner til bærbar
Fra : Reebuz

Dato : 26-06-06 11:56

Hej

Jeg er på jagt efter en tv -tuner m. ekstern antenne til min bærbare. Nogen
gode råd til hvad man skal gå efter?

PFT
Patrick

Fra : Hans Hvelplund Odbor~

Dato : 26-06-06 13:06

Hej

Jeg udkik efter noget lignende (som du kan se i min post fra d. 24/6)
Jeg regner med at bestille et Pinnacle PCTV Hybrid Pro Card en af dagen da
jeg skal bruge det i weekenden.

Mine krav inkludere at det skal være pcmcia(da den bærbare ikke har usb2)
og skal kunne modtage både analoge og digitale signaler.

Ovenstående inkludere antenne og fjernbetjenning. Jeg kan skrive ind om
mine erfaringer i næste uge.

Fra : Hans Hvelplund Odbor~

Dato : 06-07-06 19:24

Kvaliteten af kortet ( Pinnacle PCTV Hybrid Pro) kan jeg ikke sende en
finger på, men:
- softwaren stinker: ustabil og virker sløvt
- den medfølgende antenne kunne mine forældre (som bor på landet) ikke
bruge til at modtage digital tv med.
- fjernbetjeningen rækker ikke langt/ og er ret pernitten mht til
retningen du peger i. (havde ind imellem problemer fra 1 m afstand)

Da jeg fik loftantennen sat i (sidder under taget), havde jeg godt signal
på alle digitale kanaler

Fra : Hans

Dato : 08-07-06 00:24

Reebuz wrote:
> Hej
>
> Jeg er på jagt efter en tv -tuner m. ekstern antenne til min bærbare.
> Nogen gode råd til hvad man skal gå efter?

Et ATI-TV Wonder USB 2.0 gør et ret godt stykke arbejde:

Antennen bliver nok værre, da det jo kommer an på hvor du er, så en fiks og
færdig løsning bliver nok svær.

Hans