Hjælp til dk.fritid.dyr.kat
Fra : Mikkel Wangsgaard

Dato : 26-06-06 06:52

Hej med jer alle
Som de fleste nok ved har de hårdtarbejdene folk bag denne hjemmeside
brug for hjælp!
Kan det virkelig ikke passe der sidder nogen ude blandt os som kan give
en hånd med, så denne hjemmeside ikke lukker ned? Jeg er personligt
rigtig glad for at være herinde, da man altid kan få gode råd og sjove
kattehistorier.

Men jeg vil personligt gerne give en hånd med, hvad angår
skribentarbejde, opsøgene info omkring katte osv. Desværre kan jeg ikke
kode hjemmesider, med der må da være én gut eller pige derude der bare
har styr på det her, og som vil give en hånd med.

Kom nu allesammen, denne side skal forblive åbnet

MVH Mikkel Wangsgaard - snart ejer af en Norsk Skovkilling :D

Fra : Sune Christesen

Dato : 26-06-06 11:56

> [...]
> ikke kode hjemmesider, med der må da være én gut eller pige derude der
> bare har styr på det her, og som vil give en hånd med.
Hvad angår debat-delen vil den jo altid være tilgængelig, da den som sådan
intet har med dk-fritid-dyr-kat.dk at gøre. Du skal bare downloade en news
reader - du kan eventuelt læse mere på www.usenet.dk

Hvad er det helt præcist der skal til for at holde siden kørende? Det er
vel ikke noget krav at der bliver udviklet nye funktioner etc., og sponsorere
domæne kan da vel virkelig heller ikke være et problem - det er 45 kr. i
året. Det eneste problem er altså hostingen, eller?
Sune

Fra : Mikkel Wangsgaard

Dato : 26-06-06 16:19

> [...]
> domæne kan da vel virkelig heller ikke være et problem - det er 45 kr. i
> året. Det eneste problem er altså hostingen, eller?

jeps bruger også usenet selv af og til, men hjemmesiden i sig selv er
jeg da også glad for..
alle medlemmer har fået en mail hvor der står præcist hvad der er sket
og hvorfor.
Men jeg kan lige gengive det her

Kære bruger af www.dk-fritid-dyr-kat.dk

I næsten 6 år er dk-fritid-dyr-kat.dk blevet drevet af frivillig
arbejdskraft. Gritt har sponsoreret domænet, Carsten har lagt plads til
tusindvis af billeder og undertegnede har stået for programmering og den
daglige drift.

For lidt over et halvt år siden søgte jeg efter en programmør der kunne
tænke sig at overtage projektet. Det er desværre ikke lykkedes, og jeg
valgte derfor at fortsætte.

Nu gør forskellige omstændigheder imidlertid, at hverken Carsten, Gritt
eller jeg selv har mulighed for at fortsætte arbejdet med nyhedsgruppens
hjemmeside.

Det er derfor med tungt hjerte, jeg må meddele at
www.dk-fritid-dyr-kat.dk lukker pr. 1. september 2006.

Med venlig hilsen
Jette
webmoster@dk-fritid-dyr-kat.dk

Fra : Sune Christesen

Dato : 26-06-06 19:10

> alle medlemmer har fået en mail hvor der står præcist hvad der er sket
> og hvorfor.
> Men jeg kan lige gengive det her
Jeg har læst e-mailen på websiden, men jeg synes ikke rigtigt det giver mig
nogen klarhed om hvordan sidens fremtid kan sikres (eller om den i det hele
taget kan). Det virker som om de er ret fastbesluttede på at lukke siden
set fra mine øjne, og det ville derfor være rart med en klar udmelding.
Sune

Fra : Jette Nielsen

Dato : 26-06-06 22:33

> [...]
> taget kan). Det virker som om de er ret fastbesluttede på at lukke siden
> set fra mine øjne, og det ville derfor være rart med en klar udmelding.

Hej alle

Det er webmoster her
Hostning og diskplads er ikke noget problem... men hjemmesiden trænge
til en opstrammer og derfor skal den/de der overtager kunne kode php og
have næse for den bagvedliggende database (mysql).

Det ser dog ud til at det kan lykkedes... jeg har fået hele 2
henvendelser fra et par interesserede katte-elskere/php-nørder som
tilbyde at overtage... så det er jo bare lykken!

Jeg udsender nyhedsbrev når jeg med 100% sikkerhed ved at det falder på
plads.

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Davy

Dato : 26-06-06 19:23

> [...]
> hjemmeside.
>
> Det er derfor med tungt hjerte, jeg må meddele at

Kære Alle !

Jeg er også ked af at hjemmesider er ved at lukke, og jeg mener også at
det må være muligt at få den til at fortsætte, men ligesom andre har jeg
svært ved at gennemskue, hvormeget der skal til for at få den til at
fortsætte.

Som jeg læser det, er der tale om frivilligt programmørarbejde,
sponsering af domæne og lagerplads til kattebilleder.

De to sidste ting vil jeg tro, kan finansieres af nye sponsorer. Der
kunne fx være tale om dyrlægeforeningen, en sammenslutning af
dyrehandlere, eller en af de seriøse kattefoderproducenter. Om disse
også vil sponsere progammørarbejdet, ved jeg ikke, men hvis først
domænet og lagerpladsen er sikret, må vi kunne arbejde videre derfra.
Det er vigtigt at hjemmesiden ikke bliver lukket, heller ikke
midletidigt, for så bliver kattebillederne spredt for alle vinde; og som
jeg ser det, er det billederne der gør denne hjemmeside til noget
særligt - jeg har ikke kendskab til noget lignende noget sted i verden.

Jeg var lige ved at ringe til en mulig sponsor i dag, men lod i første
omgang være, fordi jeg mener noget sådant skal koordineres.

Om ikke andet må vil kunne lave en kontakt-redningsgruppe. Hvis en sådan
laves, er jeg parat til at være med.

Kærlig hilsen,

DAVY

Med venlig hilsen
Davy
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 26-06-06 19:24

<klip> Kan det virkelig ikke passe der sidder nogen ude blandt os som kan
give
> en hånd med, så denne hjemmeside ikke lukker ned?
</klip>

Jeg kan sagtens give "en hånd med" men jeg kan kun simpel html-kodning, og
som jeg forstod det, skal man kunne noget mere end dét for at være webmoster
(nemlig php-programmering).

Derfor har jeg ikke reageret, og så fordi jeg umuligt kan varetage at drive
et site alene. Jeg har i forvejen 4 domæner at se til i min fritid. Men jeg
vil gerne påtage mig enkelte funktioner hvis vi kan være nogle stykker om
det.

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

http://chocolade.dk
http://høns.dk
http://radonjica.dk
http://lavorgna.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 26-06-06 20:22

Heidi, Miver og Mulles mor skrev:
> [...]
> vil gerne påtage mig enkelte funktioner hvis vi kan være nogle stykker om

Hvis jeg kan gøre noget nyttigt, er jeg med

Venlig hilsen Dikte

Fra : Leyna

Dato : 26-06-06 21:55

On Mon, 26 Jun 2006 20:24:04 +0200, "Heidi, Miver og Mulles mor"
<zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote:

> [...]
>som jeg forstod det, skal man kunne noget mere end dét for at være webmoster

Samme her, men jeg har så alt for mange jern i ilden rent privat, så
jeg tør slet ikke gå ind i sådan et stort project.
Dog vil jeg lige nævne at jeg kører php uden at kunne kode noget som
helst i dette "sprog". Man installerede det blot på serveren og vupti
kunne man bruge det. Og som jeg forstår det ER php kodningen jo på
plads, så der skulle ikke være brug for de store armbevægelser mere...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk