Andet multimedie
bentjuul 3670
Ændre farve i Photoshop
Fra : Brian S

Dato : 26-06-06 04:41

Jeg skal ændre farve på et billede af en fodboldtrøje fra blå til
hvid, og jeg vil naturligvis gerne bevare strukturen i stoffet. Jeg har
gjort det fra blå til sort, og rød til gul vha. "Hue/Saturation" med
kryds i "Colorize" uden problemer. Jeg kender godt "Replace Color", men
jeg har aldrig forstået dens fortrin i forhold til "Hue/Saturation"
(det er jo også "Hue/Saturation" man stiller på, når man har
foretaget sin selection i "Replace Color".)

Nogle gode ideer? Jeg har PS CS2.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-07-06 20:45

Brian S skrev:

> Jeg skal ændre farve på et billede af en fodboldtrøje fra blå
> til hvid, og jeg vil naturligvis gerne bevare strukturen i
> stoffet.

Det er ret problematisk, da strukturen vil forsvinde, hvis man
laver den hvid. Det er også vanskeligt, hvis den skal være helt
sort, men hvid er en tand sværere.

> Jeg kender godt "Replace Color", men jeg har aldrig forstået
> dens fortrin i forhold til "Hue/Saturation" (det er jo også
> "Hue/Saturation" man stiller på, når man har foretaget sin
> selection i "Replace Color".)

Der er heller ikke den store forskel på de to.
Replace Color er blot som standard beregnet til at skrue på en
enkelt eller enkelte farver. Hue/Saturation justerer derimod som
standard på alle farver, men man har dog mulighed for at justere
på en enkelt eller enkelte.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jacob

Dato : 13-08-06 17:40

Ellers kan man altid lave et farvelag ovenpå ;)

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-08-06 17:56

Jacob skrev:

> Ellers kan man altid lave et farvelag ovenpå ;)

Jeg er ikke helt med på, hvad du svarer på pga. din citatteknik.
Se evt.: <http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.

Et hvidt farvelag eller? Det bevarer vel ikke strukturen i trøjen
medmindre man vælger en blandingstilstand, som får trøjen til at
skinne igennem, men så forsvinder den hvide farve vel også mere
eller mindre.

--
Hilsen
Madsen