Tagboks
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 25-06-06 21:42

Hej,

Jeg har en Mondeo stcar m ræling og leder efter en tagboks til den
kommende ferie sydpå.
Jeg synes dog en Thule med lastholdere er en altså for dyr løsning til
os, og har derfor ledt efter noget andet.

Har nu set Bilkas tilbud på en 340 Liters Concorde tagboks til 999,- og
lastholdere til 599,-

Er der nogen der kender til dette mærke/model?
Jeg har ikke kørt med tagboks før - kan man køre 130-140 km/t med sådan
een på taget?

På forhånd tak
Thomas Pedersen

Fra : Galaxy

Dato : 26-06-06 11:26

Har nu prøvet en del forskellige tagbokse. Både de korte brede og de lange
smalle...

Har haft 5 forskellige bokse/mærker de sidste 10 år, men har nu taget mig
sammen og købt en der har/kan det hele. Både lang og bred. Købte en Thule
Atlantis 900... Tror at det er den største der findes på markedet... Og nu
har jeg bemærket at netop den boks er noget "bedre" at køre med end alle de
andre (billige) jeg har haft..

Den larmer ikke så meget som de andre jeg har kørt med, og den er meget nem
at af- og påmontere med det nye gribesystem.. Og så er vindmodstanden ikke
så stor som på andre... Vi har netop været i Paris, hvor vi fyldte bilen op
med 7 personer, fyldte boksen med bagage. Kørte mellem 130 - 140 km/t og det
betød at bilen "kun" kørte 9 km/l... Den kører normalt 10 km/l uden
tagboks... Så det var en positiv oplevelse...

Så mit råd er: Køb en god boks fra starten af.. Den holder jo i mange år, og
kan evt. lejes ud når man ikke selv bruger den..

Lars.

Og den klarer nemt hastigheder over 130 km/t...

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 29-06-06 20:15

Okay - tak for input.
Det lyder som om jeg skulle kigge på en Thule model endnu engang..

mvh
Thomas Pedersen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-06-06 20:32

Thomas Pedersen wrote:
> Okay - tak for input.
> Det lyder som om jeg skulle kigge på en Thule model endnu engang..

Jeg har en til salg - send mig evt. en mail. Fjern Fjern i emailadressen.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-06 15:05

> Er der nogen der kender til dette mærke/model?
> Jeg har ikke kørt med tagboks før - kan man køre 130-140 km/t med
> sådan een på taget?

Ja, men den bliver tørstig.

Per.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-06-06 16:37

Thomas Pedersen wrote:
> Hej,

> Jeg har ikke kørt med tagboks før - kan man køre 130-140 km/t med
> sådan een på taget?

Ikke hvis den ikke kunne før ;)

--
Per, Esbjerg