DigiMate II plus / ImageTank og 60 gb WD-d~
Fra : Simon

Dato : 25-06-06 20:49

Hejsa,

(Poster både her og i foto, da der måske findes fotografer med lign.
oplevelser)

Jeg skal på en længere rejse og har derfor købt en Digimate II plus til
at smide billeder på når kortet er fuldt. Desuden har jeg købt en
western digital harddisk på 60 gb til at sætte i den.
Men det er åbenbart ikke så nemt, for den nye harddisk opfører sig
underligt i DigiMate-kabinettet:

- Når 60gb-disken er installeret og jeg starter Digimaten op får jeg
somregel en fejlkode 89 i displayet.

- Hvis jeg tænder og slukker digimaten og derefter hurtigt tænder den
igen, så virker den enkelte gange fint. Så spinder harddisken, og jeg
kan se at der er 59gb ledig. Jeg kan sætte et CF-kort i og kopiere, det
viker fint. Men langt fra altid, og det virker lidt lusket at man skal
være heldig med kombinationerne på powerknappen før den virker.

- Når jeg prøver at forbinde min DigiMate med installeret 60gb disk til
computeren sker der intet. Jeg kan ikke se harddisken eller CF-kort i
fx. stifinder.

- Min Digimate ser ud til at virke fint, for når jeg prøver at sætte en
gammel IBM/Apple harddisk i den, så funker den helt som den skal.
Starter hver gang, kopierer kort, kobler sig gladeligt til computeren
via USB osv.

- 60gb western digital harddisk er lidt underlig. Når jeg sætter den i
et andet USB/Firewire-kabinet, får jeg ikke kontakt til den når jeg
bruger USB, men når jeg bruger firewire kører den rigtig godt og
hurtigt. Men også KUN når jeg kobler den til min mac via firewire, ikke
almindelig USB på min PC eller på Mac\en.

Nogen der ved hvad man kan gøre, det er lidt kritisk da jeg meget gerne
skulle have noget at smide billeder på i varmen

Alle små hints og forslag er meget velkomne - på forhånd rigtig mange
tak for hjælpen

Venlig hilsen Simon

(Jeg har via firewire på mac\en prøvet at formatere den som både een
stor FAT32 partition og nu som 2 mindre FAT32)

Info:
60gb harddisk: Western digital, Scorpio - 60GB - 2.5" - ATA-100 - 5400
rpm / 2mb buff

Digimate: http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=378990

Fra : Jacob

Dato : 25-06-06 21:02

"Simon" <nospam@simonsmail.xx> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Info:
> 60gb harddisk: Western digital, Scorpio - 60GB - 2.5" - ATA-100 - 5400 rpm

Problemet kunne ligge i strømforbruget på disken. I min bil har jeg en mp3
afspiller med HDD det er også langt fra alle 2.5" HDD jeg kan bruge i den.
opstartstiden og strømforbruget har meget stor betydning.

Fra : Simon

Dato : 25-06-06 21:13

Jacob wrote:
> [...]

> afspiller med HDD det er også langt fra alle 2.5" HDD jeg kan bruge i den.
> opstartstiden og strømforbruget har meget stor betydning.

Ok, det har jeg også selv tænkt på. Og at firewire-porten på mac\en
måske leverer mere strøm end USB-porten...

Men burde den så ikke virke når jeg har min DigiMate tilsluttet en
stikkontakt? Eller lader den bare det interne batteri, som leverer lige
meget strøm til disken uanset om den er sluttet til stikkontakt eller ej?

Fra : Jacob

Dato : 26-06-06 16:28

> [...]
> stikkontakt? Eller lader den bare det interne batteri, som leverer lige
> meget strøm til disken uanset om den er sluttet til stikkontakt eller ej?

Jeg tror ikke firewire leverer mere strøm end usb. men måske.
Jeg tror langt mere at USB er mindretolerant over for opstartstider. Hvor
firewire er en langt bedre protokol til dataoverførsel.

Fra : karl

Dato : 27-06-06 11:57

On Sun, 25 Jun 2006 22:12:52 +0200, Simon <nospam@simonsmail.xx>
wrote:

> [...]
>stikkontakt? Eller lader den bare det interne batteri, som leverer lige
>meget strøm til disken uanset om den er sluttet til stikkontakt eller ej?

Jeg har samme problem med en 2,5" harddisk i en ekstern kabinet.
Disken fungerer uden problemer gennem Firewire på Mac (FW disk til FW
Mac uden ekstra strømtilførelse).
Ved tilslutning gennem Firewire eller USB til PC starter disken ikke
op, jeg formåder, .at den ikke får strøm nok til at starte, selv om
jeg tilslutter disken gennem USB og henter strøm fra en anden USB
port.

Jeg løser problemet på PC ved at tilslutte USB datakabel først (USB
disk til USB PC) og tilføje strømkabel bagefter (strømstik disk til
USB port på PC, det er en strømtyv).

Karl