Headset??
Fra : Preben

Dato : 25-06-06 19:16

Hej.

Nogen der kender disse headset "Bluespoon AX og Bluespoon AX2" ?
Har hørt fra en at rækkeviden er på 30 meter er det rigtigt??
Hvad med lyden i det ??
Hvordan er det at bære? det vejer jo kun 10g...

Mvh. preben..

Fra : Jens B

Dato : 25-06-06 22:08

"Preben" <ph@helma.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har hørt fra en at rækkeviden er på 30 meter er det rigtigt??
> Hvad med lyden i det ??
> Hvordan er det at bære? det vejer jo kun 10g...

De er glimrende. Lyden er god, og de sidder fint i øret. Deres design
bevirker iøvrigt, at man også kan bruge dem, hvis man bruger briller.

Bluespoon AX rækker ikke 30 meter.

Så vidt jeg husker rækker AX2 længere (er ikke helt sikker), men om den
kommer op på 30 meter ved jeg ikke. Det kommer også MEGET an på hvilken
telefon du har. Så hvis din telefon ikke har lang rækkevidde, så hjælper det
ikke at headsettet har. Og iøvrigt så er den oplyste rækkevidde i fri linie.
Så i de fleste hverdagssituationer vil du nok aldrig komme derop.

Men det er ihvertfald fine headsets.

Hvis rækkevidden er afgørende, så har de også Bluespoon spider, som er et
stereoheadset. Det har en rækkevide på op til 100 meter. Jeg har indendørs
testet mit, og der rækker det gennem beton, fra min lejlighed på 1. sal, til
mit loftrum på 5 sal. Så udendørs i fri linie og medvind, skal det nok passe
at det kommer op i nærheden af de 100 meter. Jeg har dog aldrig fået prøvet
det. Men igen afhænger det jo også af din telefon. Da jeg testede, var det
sammen med en bluetooth dongle til PC'en, med lang rækkevidde. Det er vist
de færreste telefoner der rækker så godt.

Jens