Musevirus.? Musen bevæger sig. Primæ
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 25-06-06 16:11

Min mus er de seneste par uger begyndt at bevæge sig selvstændigt rundt
på skærmen.
Den kører helst til hjørnerne.
Om den bevæger sig er vist afhængigt af hvilket program jeg bruger den
i. F.eks. ikke i Mozilla Thunderbird.

Jeg formoder at det er en form for virus.
(Den gør det også når jeg afbryder forb. til internet)

Hvad gør jeg.?

Jeg har selvfølgelig geninstalleret softwaren. Uden succes.

Jeg har Trend Micro software til at forhindre virus osv. (Er det iøvrigt
noget værd???)
- Og har et par gange kørt virusscan og scan for spyware. Uden at noget
findes.

Det er en Logitech mus. Ikke trådløs.

Jeg har ikke fundet relevante kommentarer i virus-gruppen. Derfor
spørger jeg her.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-06-06 16:58

Jørgen Rasmussen wrote:

> Min mus er de seneste par uger begyndt at bevæge sig selvstændigt
> rundt på skærmen.

Det lyder måske lidt dumt :), men har du også prøvet med en fugtig
vatpind (med sprit) at rense hjulene inden i musen og selvfølgelig også
kuglen? Jeg har selv prøvet det samme dengang jeg havde en trådløs. Der
samler sig så meget "møf" derinde.

Jeg har haft Logitec mus i mange år, og det er det bedste mærke synes
jeg. Ellers skulle du måske prøve at investere i en trådløs optisk, der
er aldrig vrøvl med dem og udgiften er til at overskue.

Mvh Tove

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 25-06-06 20:03

Tove Krieger wrote:

> [...]
> vatpind (med sprit) at rense hjulene inden i musen og selvfølgelig også
> kuglen? Jeg har selv prøvet det samme dengang jeg havde en trådløs. Der

Det er en "optisk mus". Altså ingen hjul.

Også fordi det er forskelligt afhængig af hvilket program der er åbnet,
formoder jeg at der er en virus.

Mvh. Jørgen

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-06-06 21:00

Jørgen Rasmussen wrote:
> Det er en "optisk mus". Altså ingen hjul.
>
> Også fordi det er forskelligt afhængig af hvilket program der er
> åbnet, formoder jeg at der er en virus.

Det kan også være kablet der er problemet. Kan det have fået et knæk på
et tidspunkt? Har du prøvet musen på en anden maskine? Og omvendt. Har
du prøvet med en anden mus på den nuværende maskine?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-06-06 19:04

Jørgen Rasmussen <jorgen-rasmussen@aa.bb> wrote in news:WGxng.348$YW7.127
@news.get2net.dk:

> Min mus er de seneste par uger begyndt at bev‘ge sig selvst‘ndigt rundt
> p† sk‘rmen.
>
> Jeg formoder at det er en form for virus.

Det tvivler jeg stærkt på det er.

> Hvad g›r jeg.?

Har du prøvet at rengøre musen? Jeg har haft en Logitech MX500 optisk mus
som når man ikke rørte den begyndte at bevæge sig sidelæns og lige så
stille accellererede så det gik hurtigere og hurtigere.

> Det er en Logitech mus. Ikke tr†dl›s.
Det var min også.

Jeg rensede min grundigt og så holdt den op. Efter nogen uger begyndte den
på det igen. Denne gang kunne jeg ikke rense den godt nok, så jeg smed den
ud. Der var den også 1½-2 år gammel :)

/flemming

Fra : isfugl

Dato : 25-06-06 20:34

Flemming Joensson wrote:

> [...]
> på det igen. Denne gang kunne jeg ikke rense den godt nok, så jeg smed den

har den strøm nok (hale løse mus problem) ? et symtom med halv tomme batt.
er at den flytte sig selv eller "misforstår" bevæjelser

--
Steffen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 25-06-06 21:21

isfugl wrote:

> har den strøm nok (hale løse mus problem) ? et symtom med halv tomme batt.
> er at den flytte sig selv eller "misforstår" bevæjelser
>
> --
> Steffen

Øhhh...

Jeg troede at det var tilstrækkeligt at jeg skrev at det ikke er en
trådløs mus, så man selv kan regne ud at den ikke kører på batterier.???

Elle hvad.?
Er der "ikke trådløse" der forsynes via batterier.?

Nb.
Det er en "Mouse Man Optilcal dual sensor"
Logitech har jo en vane med at skrive en masse tekst på undersiden af
deres mus.
Jeg kan ikke lige se hvad der er den eksakte typebetegnelse. Det er
vist heller ikke vigtigt.?

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-06-06 21:50

Jørgen Rasmussen wrote:

> Jeg troede at det var tilstrækkeligt at jeg skrev at det ikke er en
> trådløs mus, så man selv kan regne ud at den ikke kører på
> batterier.???
Hej igen Jørgen.

Jeg tror, at det var dit første indlæg der startede med at bidrage til
misforståelserne. Du skrev *kun* at din Logitech mus ikke var trådløs,
altså overhovedet intet om hvorvidt det var en optisk mus eller een med
kugle. Jeg baserede mit svar på, at det nok var en mus magen til min
forrige der både havde ledning og kugle. Jeg kom ved en fejltagelse til
at skrive i mit svar at min tidligere mus var trådløs det var ikke
korrekt. Jeg prøvede ligesom de andre svarere om vi kunne hjælpe. Det
kunne vi altså ikke - det er bare ærgerligt

Med venlig hilsen :)
Tove

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 28-06-06 12:15

Jørgen Rasmussen skrev:
> Min mus er de seneste par uger begyndt at bevæge sig selvstændigt
> rundt på skærmen.
> Den kører helst til hjørnerne.

Den optiske sensor kan ikke registrere underlaget ordentligt. Prøv en anden
musemåtte eller f.eks. et stykke papir. Blanke overflader kan nemt give
optiske mus kvaler.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 28-06-06 20:48

Jeppe Seidelin Dam wrote:

> Den optiske sensor kan ikke registrere underlaget ordentligt. Prøv en anden
> musemåtte eller f.eks. et stykke papir. Blanke overflader kan nemt give
> optiske mus kvaler.

Jeg har brugt samme musemåtte i 3 mdr. Problemet er relativt nyt.
Pludseligt opstået.

Måske trænger den til rensning. Det vil jeg prøve.

Mvh. Jørgen
--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : René Lønstrup

Dato : 29-06-06 11:39

Jørgen Rasmussen wrote:
> Jeg har brugt samme musemåtte i 3 mdr. Problemet er relativt nyt.
> Pludseligt opstået.

Der sidder vel ikke bare et stykke hår / skidt og generer sensoren?

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-06-06 17:29

René Lønstrup skrev:

> Der sidder vel ikke bare et stykke hår og generer sensoren?

Det gør der i hvert fald tit hos mig, når katten er vadet forbi musen.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 29-06-06 21:11

René Lønstrup wrote:

> Der sidder vel ikke bare et stykke hår / skidt og generer sensoren?

Nej.

Som jeg skrev i det oprindelige indlæg, er der tydelig forskel på
hvilket program jeg bruger.

Så det er ikke bare hår elller skidt på måtten...!

Det UNDRER mig at ingen kan bekræfte at en form for virus kan forklare det.
Ingen af de der kommenterer har tilsyneladende nogensinde hørt om den
slags virus.

Jeg ved ikke meget om virus, men hvis jeg skulle lave noget der
irriterer folk, kunne en virus der flytter rundt på "musepilen" være en
mulighed.

En "begyndervirus". For amatører. Ikke farlig, bare irriterende.

Er sikkert let at lave.? Er det helt umuligt.? ja, tilsyneladende
udfra kommentarerne.

Jeg vil foretrække kommentarer til de sidste spørgsmål kun fra nogle der
arbejder professionelt med emnet. Tak.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : JJ

Dato : 30-06-06 18:22

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.bb> wrote in message

> Det UNDRER mig at ingen kan bekræfte at en form for virus kan forklare
> det.
> Ingen af de der kommenterer har tilsyneladende nogensinde hørt om den
> slags virus.

Bliv nu ikke sur, folk prøver jo bare at hjælpe dig.

JJ

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-06-06 18:28

Jørgen Rasmussen skrev:

> Det UNDRER mig at ingen kan bekræfte at en form for virus kan forklare det.
> Ingen af de der kommenterer har tilsyneladende nogensinde hørt om den slags
> virus.

Hvis du selv er så overbevist om at det er virus, skulle du spørge i
virusgruppen i stedet for

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-06-06 21:16

Jørgen Rasmussen skrev:
> Jeg har selvfølgelig geninstalleret softwaren.
> Det er en Logitech mus.

Er det nyeste driver / software fra Logitech du har installeret ?

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : skibber

Dato : 01-07-06 16:49

On 25-06-2006 17:10:53, Jørgen Rasmussen wrote:
> [...]
>findes.
>
>Det er en Logitech mus. Ikke trådløs.
>
>Jeg har ikke fundet relevante kommentarer i virus-gruppen. Derfor

Prøv at kikke på din gameport,hvis du har et gamestick
sat i der.

/skibber