Campingspladser i Tjekkiet
Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 25-06-06 16:14

Hej NG.

Vi tænker på at køre en tur til Tjekkiet i uge 27 med campingvogn. Er der
nogen her i gruppen der kan anbefale et eller flere campingpladser i landet?

Hilsen

Jacob

Fra : J@n Vinterhøj

Dato : 25-06-06 19:15

--
Med venlig hilsen:
Jan VinterhøjG.

Prøv: www.camp.cz

Fra : Carsten Stage

Dato : 25-06-06 21:43

Jacob Jørgensen wrote:

> Vi tænker på at køre en tur til Tjekkiet i uge 27 med campingvogn. Er
> der nogen her i gruppen der kan anbefale et eller flere
> campingpladser i landet?

Sidste år havde vi udset os en af tre anerkendte pladser i omegnen af Pragh,
men den første levede slet ikke op til forventningerne og den næste var
optaget...

Vi fik den sidste plads til at ringe til en af de nærliggende pladser, for
nu skulle vi bare finde et sted. Han fandt en, og på vej derhen, sad vi en
trafikkø, da nogle danskere spurgte om vi var på vej til den plads - for så
kendte de en anden vej. Vi fik vendt vogntoget, og fulgte dem til Vrane nad
Vltavou hvor vi fandt pladsen Camping Matyas - http://www.matyas-camp.com/ -
lige ned til Moldaus bredder.

Vi havde 14 herlige dage på denne plads, som ligger bekvemt ca. 20 km syd
for Praghs centrum. Der er i umiddelbar nærhed mulighed for at tage toget
til ingen penge og der er fine indkøbsmuligheder i Vrane nad Vltavou -
http://mesta.obce.cz/vrane-nad-vltavou/index.htm - samt i en nærliggende
større by, Zbraslav

Hmmm... Matyas hjemmeside er ikke tilgængelig lige nu, og det får mig til at
huske på forårets oversvømmelser i det centrale europa. På denne side:
www.vranenadvltavou.cz er der et fotogalleri, der viser at byen har været
hårdt ramt. Spørgsmålet er så, om campingpladsen har "overlevet"? Er der
nogle der véd noget?

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : KHH

Dato : 26-06-06 07:29

"Jacob Jørgensen" <jacob@REMOVEgismo.eu> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi tænker på at køre en tur til Tjekkiet i uge 27 med campingvogn. Er der
> nogen her i gruppen der kan anbefale et eller flere campingpladser i

Her er et hjemlig link, hvor du også kan se ruten på.

http://www.campingdanmark.dk/pages/netcampings.asp?country=29

Fra : bent bundgaard lause~

Dato : 26-06-06 10:14

Der er camp Hana udenfor Brno hvis i vil til det sydlige tjekkiet, fra
pladsen kan man sejle med vandsporvogn til Brno , ca. 8 km.lang sejltur ,
ellers er der Camp Drusus , med tilhørende stutteri sydvest for prag, 200 m
til bus der kører ind til metrostation. , der er også Camp Oase ca. 16 km
syd for Prag ,(bus til prag stopper lige udenfor pladsen), som ligger i en
tidligere frugtplantage. I det nordlige Tjekkiet er der også kz lejren ved
terezin hvor der også ligger en dejlig campingplads med skovsø

Fra : KHH

Dato : 27-06-06 11:28

"bent bundgaard lausen" <bentlausen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Der er camp Hana udenfor Brno hvis i vil til det sydlige tjekkiet, fra
> pladsen kan man sejle med vandsporvogn til Brno , ca. 8 km.lang sejltur ,

Denne plads "HANA" er om ikke moderne, i alle tilfælde ikke var i 2002, da
vi havde et ophold på en uge, en plads der er anbefalelsesværdig, vi følte
os i alle tilfælde meget velkommen.

Og vi tog også sejlturen ind til Brno, hvor efter vi tog sporvogn og bus
tilbage til Verveska Bityska, hvor vi for i øvrigt spiste på den lokale kro,
der også er ganske fortrinlig og har/havde en ganske god betjening.

Glem ikke at besøge gratterne her, og husk endelig at tage campinghabitten i
sportstasken, da det er en kølig affære, vi glemte det første gang vi var i
en af hulerne.

Fra : Kim Olsen

Dato : 26-06-06 18:20

> Vi tænker på at køre en tur til Tjekkiet i uge 27 med campingvogn. Er der
> nogen her i gruppen der kan anbefale et eller flere campingpladser i
> [...]

Jeg er nødt til at nævne en plads, som vi altid sørger for at komme forbi -
nemlig Skoda Camp i Mlada Boleslav.
Der er en gigantisk badesø (godt nok mod betaling - omend meget lille)
overfor, og pladsen ligger, så man kan se ud over byen, hvor Skoda fabrikken
udgør halvdelen - mindst.
Jeg advarer lige - der ligger mange danskere, men værtparet mor og søn -
Marianna og Milos er vældig hyggelige.
Man kan spise på pladsen, ikke 5 stjernet, men OK, ellers ligger byen i gå
afstand 4-5 km ned af bakken.
En taxa hjem til pladsen koster ca. kr. 25,-
Når I er der, ligger der en stort SKODA museeum i byen, og hvis du bestiller
hjemmefra - kan man også få rundvisning på fabrikken (et areal svarende til
Lichtenstein under tag!)
En dejlig by i øvrigt.

Hilsen
Kim Olsen