Flere problemer med Fullrate
Fra : S. A.

Dato : 25-06-06 14:05

Flere problemer med Fullrate

Hej igen,

Som jeg tidligere skrev herinde så oplevede jeg problemer med min
flytning fra Cybercity til Fullrate.
Ca. en måneds overlap af abonnement, som altså er penge lige ud af
vinduet.
I mine øjne er der kun 2 muligheder
1. Cybercity har modtaget information om at Fullrate overtager linien,
og da de så ikke længere kan levere på samme linie, må dette betragtes
som en opsigelse.
eller
2. Cybercity har ikke modtaget information om at linien overtages
eller opsiges og dermed skal de forsætte med at levere det jeg har
betalt for frem til 17/7.

Det er jeg igang med at undersøge med Teleankenævnet, men det har jo
ikke nødvendigvis noget med Fullrate at gøre.

Men nu er der så flere problemer.
Her d. 23/6 skulle flytningen så ske. Den skete dog allerede om
formiddagen d. 22/6, og jeg satte min nye router til, og den var sådan
set også på med det samme. Dog kun med 2 Mbit og ikke 10 Mbit endnu.
Men jeg afventer for flytningen skal jo reelt også først ske næste
dag.
Næste dag begynder routeren så at stå og genstarte konstant. Den
initialiserer og jeg er på, og få minutter genstarter den igen og
virker kun et kort øjeblik. Det står på i timevis. Jeg resetter så
selv routeren og efter nogle forsøg kommer den også på. Denne gang med
10 Mbit. Alt ser nu ud til at virke fint.
Senere på dagen mister jeg dog forbindelsen igen. Alt lyser som det
skal på routeren men jeg kommer ikke på, og nu får jeg pludselig
heller ingen IP-adresse fra routeren. Jeg slukker og tænder uden held,
men intet resultat.
Jeg resetter igen routeren, og efter den har startet op, så kommer jeg
igen på, men routeren begynder igen at så at genstarte sig selv, og
allerede efter 2-3 genstarts får jeg igen ingen IP.
Er godt klar over at der efter en reset skal indlæses en konfiguration
af routeren, og dette muligvis kræver at routeren genstarter nogle
gange, men at den står og genstarter i timevis, må være en fejl.
Efter at have brugt reset nogle gange, kan man godt få routeren til at
holde op med at genstarte og alt lyser korrekt, men stadig ingen IP.
Prøver at ringe til Fullrate support, men de lukker tidligt om
fredagen, så de har først åbent igen mandag morgen..
Jeg opgiver så og tænker at det er jo stadig er dagen for
overflytningen så det kan være konfigurationen ikke er færdig endnu.

Lørdag prøver jeg igen, og samme problemer. Jeg prøver at lade
routeren stå og genstarte i flere timer i håb om at den på et
tidspunkt må være konfigureret. Men nej den bliver ved. Jeg laver
reset nogle gange igen, og får den til at holde op med at genstarte og
den lyser som den skal, men tildeler stadig ingen IP.
Jeg tildeler så selv en IP-adresse og kommer ind på routeren (jeg skal
logge ind med det nye password fra Fullrate, så konfiguration må være
indlæst). I routerindstillingerne ser jeg så at størrelsen på DHCP
poolen er sat til 0. Så altså derfor jeg ikke får nogen IP. Jeg sætter
den selvfølgelig til et større tal, og så virker alt tilsyneladende
igen....

Søndag mister jeg igen forbindelsen, og routeren står og genstarter.
Den kom dog selv op at køre igen inden for kort tid. Men da jeg lige
kigger på router konfigurationen, så er DHCP pool igen sat til 0.

Allerede nu har jeg brugt lang tid med at få forbindelse til at virke,
og det er vel at mærke selvom jeg er rimelig teknisk minded. Kan ikke
lade være med at tænke på hvis hr. og fru Jensen skal igennem sådan
noget..

Nu er jeg spændt på hvor ofte routeren skal genstarte fremover, og
ikke mindst om den kører i lang tid nok til at jeg kan nå at teste om
hastigheden på forbindelsen er som den skal være, for indtil videre
kører den lidt svingene på mellem 4 og 10 Mbit.

Og da jeg ikke har fastnet telefon, har jeg ikke engang testet om
Ip-telefoni delen virker...

Heldigivs kan jeg ikke se nogen steder at Fullrate har oplyst mig om
mine 14 dages fortrydelsesret, så det giver mig jo heldigvis 3 måneder
til at fortryde.

Mvh
Benjamin Andersen

Fra : Kasper

Dato : 25-06-06 15:08

S. A. wrote:

> Som jeg tidligere skrev herinde så oplevede jeg problemer med min
> flytning fra Cybercity til Fullrate.

Lyder fuldstændigt som min erfaring - linien skulle have været oppe i
tirsdags, men indtil videre har det kørt op og ned som en yoyo... og
aldrig med mere end 2Mbit og 512kbit op - noget mindre end 20/1.5 som
var bestilt.

I fredags fungerede telefonen lige pludselig - kunne ringe ud, men ikke
ringe ind. Lørdag var forbindelsen helt nede, og idag kan jeg lige
pludselig få 256/512 (mærkelig rate). Nu bliver det spændende hvad der
sker i næste uge, for ellers kan de få deres udstyr tilbage - havde
"kun" 4096/768 hos CC, men i det mindste virkede det. Har ikke rigtigt
tålmodighed til at lege prøveklud for Fullrate.

Kasper

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-06-06 16:43

On Sun, 25 Jun 2006 15:04:40 +0200, S. A.
<ccc24620@mit.eget.hjemmelavede.spamfilter.vip.cybercity.dk> wrote:

> Allerede nu har jeg brugt lang tid med at få forbindelse til at virke,

Ja... Det skulle du måske have ladet være med og i stedet kontaktet
supporten med det samme.

-A

Fra : S. A.

Dato : 25-06-06 23:25

On Sun, 25 Jun 2006 17:43:00 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Ja... Det skulle du måske have ladet være med og i stedet kontaktet
>supporten med det samme.

Men det kunne jeg jo som sagt ikke da de lukker tidligt om fredagen og
ikke har åbent i weekenden. Og hvis jeg havde fået fat i dem om
fredagen, så var der nok stor sandsynlighed for at de ville fortælle
at jeg lige skulle afvente, da det jo stadig var dagen for selve
oprettelsen.

Benjamin - hvis router lige er genstartet igen og har sat DHCP
indstillingerne tilbage..

Fra : Frederiksen

Dato : 25-06-06 17:28

S. A. skrev:

> Men nu er der så flere problemer.

Det ligner meget mit eget problem. Linien skulle have været oppe den
23., men routeren genstarter ligeledes hele tiden. Har sendt dem en mail dd.

Fra : Frederiksen

Dato : 29-06-06 01:40

Frederiksen skrev:

> Det ligner meget mit eget problem. Linien skulle have været oppe den
> 23., men routeren genstarter ligeledes hele tiden. Har sendt dem en mail
> dd.

Så er jeg også oppe at køre igen. Lidt kvik hjælp fra deres support fik
min forbindelse igang. Har ikke været meget hjemme, så derfor først
denne tilbagemelding nu, men der blev mandag eftermmiddag ringet tilbage
på min mail fra deres support.

Fra : Jesper Martsum

Dato : 26-06-06 22:01

Jeg har selv skiftet til Fullrate d. 23. og havde også fredag lørdag
problemer med at routeren tabte sin ip. Søndag og mandag har det dog kørt
upåklageligt og her er det så mit spørgsmål kommer. Hvad i alverden skal du
med en DHCP poole på mere end nul, når du får tilkendt en fast ip fra
udbyder og der kun er en udgang på din router til LAN. Er det mig der har
fået noget galt i halsen angående DHCP eller hvad? Ifølge min børnelærdom er
DHCP kun i spil på LAN siden af et netværk og ikke på WAN siden.
Jeg har som sagt kørt uden nedetid søndag og mandag med en DHCP pool på nul
så jeg tror ikke det er dit problem.
Håbewr du kan bruge ovennævnte til noget og håber du har fået fat på support
få at få fikset problemet.

Jesper

"S. A." <ccc24620@mit.eget.hjemmelavede.spamfilter.vip.cybercity.dk> skrev i
en meddelelse news:qb2t92lcuj1e4noflfsc1m8ra7ecuikvjg@4ax.com...

Fra : S. A.

Dato : 26-06-06 23:12

On Mon, 26 Jun 2006 23:01:16 +0200, "Jesper Martsum"
<jesper-martsum@email.dk> wrote:

> [...]
>DHCP kun i spil på LAN siden af et netværk og ikke på WAN siden.
>Jeg har som sagt kørt uden nedetid søndag og mandag med en DHCP pool på nul

Det er også på lan siden at jeg har brug for DHCP, og det er der
problemet er (var). Lige meget om jeg har én computer tilsluttet til
lan-porten eller lan-porten går videre til en hub, så skal DHCP
routeren jo tildele mindst 1 IP.
Så jo det var en del af problemet. Men ja det virker da også hvis jeg
selv tildeler IPer manuelt, men det er lidt svært at 'huske'
DNS-server adresser hos Fullrate, når man lige er skiftet til dem og
man desuden ikke kan komme på nettet før man har dem. Desuden er det
jo ifølge deres egen opsætningsguide meningen at routeren skal tildele
IPer.

>Håbewr du kan bruge ovennævnte til noget og håber du har fået fat på support
>få at få fikset problemet.

Support har nu lovet at routeren ikke vil genstarte mere, og de har
også rettet så DHCP pool nu som standard er sat til 32.
Så jeg håber ikke på flere problemer fra nu af.

Benjamin Andersen

Fra : Jesper Martsum

Dato : 27-06-06 14:55

Det er fint det er iorden. Jeg var ikke klar over du havde problemer på LAN
siden, det har jeg måske overset. Min gik også i kage i går aftes men er
blevet rettet af support her til morgen. Inkompatibel firmware var beskeden,
lidt amatøragtigt at sende en router ud med den forkerte firmware i forhold
til kundeprofilerne efter min mening, men jeg er i det mindste kørerne igen
så lad os håbe det bare er begynder vanskeligheder.

Jesper