Computer starter ikke ved Koldstart
Fra : Simon Nielsen

Dato : 25-06-06 14:03

Hej NG

Jeg ved ikke om problemet har noget med Bundkort at gøre så derfor prøver
jeg begge NG'er.

Min computer vil ikke starte når den har været slukket. Problemet startede i
går hvor jeg prøvede dog efter et par timer prøvede jeg igen og så pludselig
startede den. Nu har jeg tjekket kabinettets powerknap og den ser ud til at
virke, desuden har jeg taget alle stik ud og sat dem på igen for at fjerne
muligheden for en løs forbindelse. Jeg er ikke sikker men jeg tror det er en
brist i bundkortet

Mine specs:
MSI K8N Delta2 Platinum
Sempron 2800+
1024 MB PC4200 Kingston
XFX nVidia GeForce 6600 GT 256MB AGP

Strøm: Northq 4775-400
Kabinet: Thermaltake Tsunami Dream

Kan nogen fortælle mig hvad problemet er eller måske har en ide. Ellers må
jeg gå slavisk frem og finde problemet.

MVH
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-06 14:10

"Simon Nielsen" <noway@ingeninvalid.dk> wrote in message
> Kan nogen fortælle mig hvad problemet er eller måske har en ide. Ellers må
> jeg gå slavisk frem og finde problemet.

Det er vist den eneste brugbare vej, anyway.
Du har checket kontakten og stikkene. Hvad med PSU'en?
Tag stikket ud af bundkortet og kig efter den grønne ledning - kortslut den
med en sort og kontroller at blæseren i PSU'en starter. Eller simplethen
prøv med en anden PSU.

mvh
///M

Fra : Simon Nielsen

Dato : 25-06-06 14:21

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tag stikket ud af bundkortet og kig efter den grønne ledning - kortslut
> den med en sort og kontroller at blæseren i PSU'en starter. Eller

Hmmm jeg kortsluttede den grønne med en sort og bare ingen ting skete der.
Det kunne godt tyde på en defekt strømforsyning. Den er bare ikke så gammel.
Jeg prøver lige med en anden strømforsyning.

Mvh
Simon

Fra : Simon Nielsen

Dato : 25-06-06 14:40

"Simon Nielsen" <noway@ingeninvalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det kunne godt tyde på en defekt strømforsyning. Den er bare ikke så
> gammel. Jeg prøver lige med en anden strømforsyning.

Sandelig om det ikke virkede. Mange tak fo hjælp, jeg må hellere bestille en
ny PSU.

Mvh
Simon

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-06-06 14:45

Simon Nielsen wrote:
> Hmmm jeg kortsluttede den grønne med en sort og bare ingen ting skete
> der. Det kunne godt tyde på en defekt strømforsyning. Den er bare
> ikke så gammel. Jeg prøver lige med en anden strømforsyning.

Jeg har lige haft det samme problem, og det viste sig at være PSU'en.

Fra : mk

Dato : 26-06-06 07:00

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige haft det samme problem, og det viste sig at være PSU'en.

Jep det fandt jeg også ud af, så nu har jeg bestilt en ny en. Desuden var
min 400 Watt ikke helt nok til at trække alt det jeg havde så jeg bestilte
en Thermaltake Purepower Butterfly med 480 W.

Mvh
Simon