Tekst i mogensang
Fra : Iben Holst

Dato : 25-06-06 10:56

Hej,

Jeg mangler en del tekst i en sang jeg vækker mine børn
med hver morgen. Den er fra en julekalender og jeg tror
nok den synges af Fimbe´s nissemor i den julekalender
der hedder "Jul på slottet".

Godmorgen, solen står op - natten strækker sin krop
Godmorgen ,.......
- det er blevet morgen igen!

Er der nogle der kender den manglende tekst så jeg ikke
skal fortsætte med at nynne mellem de meget få sætninger
jeg kan ?

Iben

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 25-06-06 12:55

Iben Holst skrev:
> [...]
>
> Er der nogle der kender den manglende tekst så jeg ikke
> skal fortsætte med at nynne mellem de meget få sætninger

Du kan i hvert fald bestille den hjem fra dit bibliotek via
www.bibliotek.dk. Den er på en cd med følgende oplysninger:

MUSIK. BØRN
Heister, Bodil
Jul på slottet : fra DR's julekalender / musik: Bodil Heister ; tekst:
Martin Miehe-Renard og Fenrik ; arrangeret af James Price, Wolfgang
Käfer og Peder Kragerup ; solister: Ellen Winther Lembourn, Ejner Hans
Jensen, Finn Nielsen, Allan Olsen og Ole Thestrup ; harmonika: Bodil
Heister ; Radiobørnekoret ; Radiounderholdningsorkesteret ; dirigent:
Peder Kragerup. - Columbia, P 1998

Columbia 9835-10.
Sangene fra Danmarks Radios tv-julekalender 1986, 1991 og 1998.
Indhold: Ouverture ; Drillesang ; Morgensang ; Slotsmarch ; Madsang ;
Kærlighed ; Alkymistsang ; Miamaja ; Når anemoner blomstrer ; Sommer ;
Decembersang ; Nisse-hopsa ; Taffelmusik ; Bagesang ; Valentin ; Nissens
røde hue ; Rabsenfuchs ; Drillesangen : Æh bæh buh ; Torvemusik ;
Julesang ; Slutningsmusik.
kr. 139.00.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Iben Holst