Italien - alt optaget
Fra : Dorthe

Dato : 25-06-06 10:32

Hej

Vi skal afsted mod Italien på camping fredag den 21. juli. Vi regner med at
campere 4-5 dage ved Gardasøen og derefter køre lidt længere sydpå. Sidste
år besluttede vi os for at i år ville vi reservere plads, men vi blev noget
klogere for 4-6 uger siden, da vi fik samme besked overalt: Alt optaget. Vi
søger top-campingpladser. Vi tænkte så på, om der måske var andre herinde,
som også går efter topcampingpladser, og som fx skulle hjemad på det
tidspunkt, vi ankommer, og om vi evt. kunne overtager jeres plads? Ofte er
det sådan, at man som (uanmeldt) campist får lov til bare at køre ind og se,
om man kan finde en plads - i bekræftende fald, går man blot i receptionen
og siger, hvor man har slået it telt op. Specifikt går vi efter Piano di
Clodia ved Gardasøen og derefter mod Tahiti Camping længere sydpå. Vi er 2 v
+ 2 b med eget telt.

Mvh Dorthe

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 26-06-06 16:10

"Dorthe" <dorthe.nyhedsgruppemail@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vi efter Piano di Clodia ved Gardasøen og derefter mod Tahiti Camping
> længere sydpå. Vi er 2 v + 2 b med eget telt.

Hej Dorthe.

Jeg tror ikke, at du skal sætte næsen op efter, at din lidt snedige plan
virker - på en top campingplads.

De har jo edb-booking, og hvis den plads du er ved at tiltuske dig er booket
til en anden ny kunde - så er du på den.

Og hvis du har lusket dig ind på en top-plads, der ønsker at have orden i
sagerne, så er du hurtigt på vej ud igen!

Ikke en trussel - men en ren information. Ejere og ledere på de bedste
campingpladser i Italien er ikke nemme at køre om hjørner med!

/Flemming U

Fra : Dorthe

Dato : 26-06-06 17:00

Flemming Udbjørg wrote:
> "Dorthe" <dorthe.nyhedsgruppemail@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Dorthe.
>
> Jeg tror ikke, at du skal sætte næsen op efter, at din lidt snedige
> plan virker - på en top campingplads.
Kunne ellers i teorien sagtens fungere...

> De har jo edb-booking, og hvis den plads du er ved at tiltuske dig er
> booket til en anden ny kunde - så er du på den.
De har netop pladser, som er til "se om du kan finde dig en plads-pladser".

> Og hvis du har lusket dig ind på en top-plads, der ønsker at have
> orden i sagerne, så er du hurtigt på vej ud igen!
Jeg havde jo ikke tænkt mig at snyde...

> Ikke en trussel - men en ren information. Ejere og ledere på de bedste
> campingpladser i Italien er ikke nemme at køre om hjørner med!
Ikke min plan - jeg er campist!

Fra : Jens

Dato : 26-06-06 19:19

> Kunne ellers i teorien sagtens fungere...

> De har netop pladser, som er til "se om du kan finde dig en
> plads-pladser".

> Jeg havde jo ikke tænkt mig at snyde...

> Ikke min plan - jeg er campist!

www.campingspiaggiadoro.com/ modtager slet ikke reservationer. Der finder
man en plads (bedst om morgenen), ellers overnatter man på en fælles
holdeplads og finder en plads næste morgen. Det kan altid lade sig gøre.
Pladsen ligger ved Lazise.

/Jens

Fra : Dorthe

Dato : 27-06-06 14:52

Jens wrote:
> [...]
> finder man en plads (bedst om morgenen), ellers overnatter man på en
> fælles holdeplads og finder en plads næste morgen. Det kan altid lade

Tak for det Jens
Det ser da super ud. Det vil vi måske prøve.
***Tak***
/Dorthe

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-06-06 16:42

Dorthe wrote:
> [...]

> efter Piano di Clodia ved Gardasøen og derefter mod Tahiti Camping
> længere sydpå. Vi er 2 v + 2 b med eget telt.

Ikke alle campingpladser booker alle pladser op for hele sommeren - om nogen
overhovedet gør det. I de 10 år jeg har kørt Italien har jeg kun et par
gange bestilt på forhånd.

Vi kører hvert år på www.campingrubicone.com. Det er bedst her at ankomme om
formiddagen, så kan man vente på at der er nogen der kører og overtage deres
plads. En enkelt gang er vi ankommet for sent, så venter vi pænt udenfor til
næste morgen og får altid en plads.

Det skulle være underligt om det ikke fungerer således på andre pladser.

--
Per, Esbjerg

Fra : Dorthe

Dato : 26-06-06 16:58

Per Henneberg Kristensen wrote:

> [...]
> venter vi pænt udenfor til næste morgen og får altid en plads.
>
> Det skulle være underligt om det ikke fungerer således på andre

Nej, det er nemlig lige sådan det fungerer. Jeg har ikke planer om at snyde;
der har på de campingpladser vi har besøgt (kun toppladser) altid været
store områder for campister, der ikke har reserveret. Her ville det jo være
smart, om man kunne få kontakt til nogen, som skulle afsted...