Como-søen, vej, pladser - gode råd søges.
Fra : John

Dato : 25-06-06 10:14

Hej

Efter et par gode uger i Sydtirol sidste år, kunne vi godt tænke os at slæbe
camopingvognen lidt mere vestover - f.eks. ned mod Como-søen i år. Og derfor
søger jeg et par gode råd.

Vejen derned?
Jeg forestiller mig at køre vej 7 til Füssen, Landeck og så gå ind i Schweiz
og køre ned over Zernes og Sct. Moritz til Chiavenna og så er vi jo i
nærheden af søen. På denne vej er der ifølge mit "Med campingvogn i
Alperne-kort" et pas i Schweitz (Maloja Pass) ca. 40 km før grænsen til
Italien. Der er 12% stigning og er "Für anhänger nicht empfehlenswert". Har
I nogle erfaringer med det? Jeg kører en Mazda 626 1,8 med 1000 kg på
krogen. Jeg kan godt se at alternativet er motorvejen, men jeg har hørt, at
man skal købe 2 x vignette a 200 kr. og jeg synes det er i overkanten, men
betaler selvfølgelig gerne, hvis det andet ikke duer.

Området?
Vi går efter naturen og ikke mindst bjergene. Sidste år tog vi
Stelvio-passet (uden campingvognen!) og det har givet os mod på at se lidt
mere af bjergene deromkring. Er der andre gode forslag til ture i området
nord for Como-søen? Er Livigno være at køre efter? Min tanke er bagefter at
køre østover over mod Bolzanø-Bozen og gøre lidt mere ved Sydtirol, men hvis
der er andre gode forslag, kunne man da overveje at blive i Lombardiet lidt
længere.

Campingpladser?
Jeg kan godt se, at området omkring de store søer Maggiore og Como ser ud
til at være tæt befolket - også med turister. Det vi søger, er en stille
plads med gode faciliteter. Vi har ikke brug for diskotek, vandland osv. Jeg
bryder mig ikke om at forudbestille - jeg vil gerne kunne ændre planer
undervejs. Er det realistisk i det område? Kan I forslå et par pladser -
gerne nord for Como-søen?

På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen

John Larsen