Havne på Hven?
Fra : Henning

Dato : 25-06-06 09:54

Hven er jo svensk, og er derfor ikke med på www.danskehavnelods.dk
Hvilke havne er der på Hven, hvad er koordinaterne - og hvilken er at
foretrække for almindelige lystsejlere?

Fra : Aage Andersen

Dato : 25-06-06 10:11

"Henning"

> Hvilke havne er der på Hven, hvad er koordinaterne - og hvilken er at
> foretrække for almindelige lystsejlere?

Der er tre udmærkede havne. Bäckviken paa østkysten, Kyrkbacken paa
vestkysten og Norreborg paa nordkysten. Jeg foretrækker Bäckviken. Der er
næsten altid læ. Alle tre kan anbefales. Anløb er helt uden problemer. Hven
findes i DLSK med havnebeskrivelser

Aage

Fra : Lars Holst

Dato : 25-06-06 10:25

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> said in

> [...]
> er næsten altid læ. Alle tre kan anbefales. Anløb er helt uden
> problemer. Hven findes i DLSK med havnebeskrivelser

Og dertil skal lige tilføjes at hvis man ønsker at prøvesmage Hveens egen
whiskey, så er det Norreborg man bør lægge til i.

--
Lars Holst

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-06 18:22

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> egen
> whiskey, så er det Norreborg man bør lægge til i.

En rigtig god idé ... Dog skal man være opmærksom på, at dybden i
indsejlingen til Norreborg kan variere, sandet flytter sig ... Stikker
man 1,8 m eller derover, skal man være varsom ...(Vi har prøvet at stå
på grund i indsejlingen) ...

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Møller

Dato : 25-06-06 19:29

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> wrote in message

> [...]
> indsejlingen til Norreborg kan variere, sandet flytter sig ... Stikker
> man 1,8 m eller derover, skal man være varsom ...(Vi har prøvet at stå

Så kan du da bare vade i land efter whiskey'en

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-06 20:17

"Møller" <My@g2n.dk> skrev i en meddelelse

> "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> wrote in message

> Så kan du da bare vade i land efter whiskey'en
>
> Møller

Desværre ikke - jeg måler kun 1,80 i højden ... ...

Fra : Lars Holst

Dato : 25-06-06 21:31

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> said in news:449ee129$0
$14010$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> "Møller" <My@g2n.dk> skrev i en meddelelse

> Desværre ikke - jeg måler kun 1,80 i højden ... ...

En snorkel klarer det problem.
Det kaldes "snorkling for whiskey"
"dolph"

--
Lars Holst

Fra : ThomasB

Dato : 25-06-06 12:34

> Hven er jo svensk, og er derfor ikke med på www.danskehavnelods.dk
> Hvilke havne er der på Hven, hvad er koordinaterne - og hvilken er at
> foretrække for almindelige lystsejlere?

Nu har de andre anbefalet Bäckviken og Norreborg, så jeg vil da anbefale
Kyrkbacken.

Især fordi man kan gå helt op på toppen til kirken, og så har man udsigt
over hele havnen - husk kamera.

Man kan leje cykler og køre sig en tur på hele øen. Ikke fordi der er
voldsomt meget at se, men man får virkelig svensk stemning for alle pengene.

Lidt nord for havnen er der et stenrev, så hold god afstand.

Mvh Thomas

Fra : Kaj L

Dato : 26-06-06 04:47

Og havnefogeden tager gerne danske kroner i stedet for Skr
til kurs 100 for både plads og el.

--
Mvh. Kaj L

Fra : Jan

Dato : 26-06-06 15:59

Mon, 26 Jun 2006 05:47:10 +0200, "Kaj L" <No@mails.please>;
<449f58da$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>; <dk.fritid.sejlads>:

>Og havnefogeden tager gerne danske kroner i stedet for Skr
>til kurs 100 for både plads og el.

... men man ha'r jo en svenske-penge-pung som erfaren grænseboer
--
/Jan
<jan@jpharo.net>

Fra : Jens Mogensen