hvad er der nu galt??
Fra : Flemming Aagaard

Dato : 24-06-06 22:26

Hej Ng.

Ja undskyld , men nu er jeg da vist ved at blive tosset.
Når jeg i en meddelelse ser en at de blå henvisninger til f.eks
http://danskebank.dk og klikker på det, sker der ikke noget. Hvad er der
galt?? Det har altid virket. Jeg bruger windows xp og explorer samt Outlook
Expres

hilsen Flemming Aagaard

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-06-06 22:39

Den 24-06-06 23.26 skrev Flemming Aagaard følgende:

> Når jeg i en meddelelse ser en at de blå henvisninger til f.eks
> http://danskebank.dk og klikker på det, sker der ikke noget.

Hvor ser du linket, i din browser eller i Outlook Express? Hvis det er i
sidstnævnte skal du sikkert have fortalt Windows, hvilken browser der
skal bruges:

Startknappen => Kontrolpanel => Tilføj eller fjern programmer => Angiv
programadgang og -standarder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en lille, praktisk og helt gratis lommeregner i proceslinjen.

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 25-06-06 09:46

Tak Kim
Det virkede
glad hilsen Flemming Aagaard

Fra : Henning Lund

Dato : 25-06-06 11:46

Kim Ludvigsen wrote:

> Startknappen => Kontrolpanel => Tilføj eller fjern programmer
> => Angiv programadgang og -standarder.

Min søns computer har fået samme problem, men hvis vi sætter hak
i "brug internet explore som browser", så er dette valg fravalgt
næste gang vi kigger i Startknappen => Kontrolpanel => Tilføj
eller fjern programmer
=> Angiv programadgang og -standarder. og der igen hak i "brug
min nuværende webbrowser" og IE vil ikke åbne link fra f.eks mail
eller msn.

Hvad kan der være gået galt?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-06-06 12:25

Henning Lund skrev:

> [...]
> => Angiv programadgang og -standarder. og der igen hak i "brug
> min nuværende webbrowser" og IE vil ikke åbne link fra f.eks mail

Hvilken er "min nuværende browser"?

Er den sat op til automatisk at sætte sig selv som
standardbrowser?

--
Bertel

Fra : Henning Lund

Dato : 25-06-06 12:34

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvilken er "min nuværende browser"?

Ja det gad jeg også vide, der er kun IE på maskinen.

> Er den sat op til automatisk at sætte sig selv som
> standardbrowser?

Øh hvor gør man det?
Hvis man f.eks går ind på jubii og højreklikker på et link, vil
den heller ikke åbne i et nyt vindue.

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 25-06-06 12:42

Henning Lund skrev:
> Ja det gad jeg også vide, der er kun IE på maskinen.

prøv at kigge på oehelp.com http://oehelp.com/ielnk.aspx
thomas

Fra : Henning Lund

Dato : 25-06-06 13:57

ThomasD (dk) wrote:

> prøv at kigge på oehelp.com http://oehelp.com/ielnk.aspx
> thomas

Den står som beskrevet på siden, så det er ikke der det går galt.

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 25-06-06 14:22

Henning Lund skrev:

> Den står som beskrevet på siden, så det er ikke der det går galt.

Luk IE og OE.

Gå til Start> Kør> Skriv følgende linier efterfulgt af OK

regsvr32 Shdocvw.dll
regsvr32 Shell32.dll
regsvr32 Oleaut32.dll
regsvr32 Actxprxy.dll
regsvr32 Mshtml.dll
regsvr32 Urlmon.dll

(du vil se en kort besked efter hver linje)

Derefter i kontrolpanel> Internetindstillinger> Programmer:
Chec om du har markeret *Internet Explorar skal kontrollere, om den er
standardbrowser" og tryk på knappen "Nulstil webindstillinger..."

Genstart og se om det virker

Du kan under alle omstændigheder læse denne artikel:

"Du kan ikke åbne et nyt Internetvindue, eller der sker ingenting, når
du har klikket på et hyperlink"
http://support.microsoft.com/kb/281679/da

thomas

Fra : Henning Lund

Dato : 25-06-06 17:51

ThomasD (dk) wrote:

> "Du kan ikke åbne et nyt Internetvindue, eller der sker
> ingenting, når du har klikket på et hyperlink"
> http://support.microsoft.com/kb/281679/da

Tak for svarene, den her hjalp Skriv regsvr32 urlmon.dll, og klik
derefter på OK. men er der et bud på hvad der egentlig skete,
siden hyperne ikke ville accepteres?

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 25-06-06 18:28

Henning Lund skrev:

> Tak for svarene, den her hjalp Skriv regsvr32 urlmon.dll, og klik
> derefter på OK. men er der et bud på hvad der egentlig skete,
> siden hyperne ikke ville accepteres?

klippet fra siden:
En eller flere af følgende filer mangler, er beskadiget eller er
registreret forkert: . Urlmon.dll
. Mshtml.dll
. Actxprxy.dll
. Oleaut32.dll
. Shell32.dll
. Shdocvw.d

thomas

Fra : Henning Lund

Dato : 25-06-06 18:51

ThomasD (dk) wrote:

> klippet fra siden:
> En eller flere af følgende filer mangler, er beskadiget eller
> [...]

Hehe ja den er god med ham Bill´s folk, men intet om hvad der
kunne forårsage filernes gåiudu.

Fra : Rasmus O.

Dato : 11-07-06 21:10

Det virker!!!