graver
Fra : Mor Karen

Dato : 24-06-06 18:07

hej i grp.

er der en der kan hjælpe os.

vi har overtaget en snart 3 år gammel golden retriver han, Maxi, og han
er selvfølgelig bare så dejlig. Han har nu lært at man ikke tager puder
og bamser fra sofaen ned på gulvet når man er alene hjemme, men han er
begyndt at grave store huller i græsplænen. Hvordan får jeg ham til at
holde op med det. Når jeg fylder hullet op med jord og lægger sten på så
graver han bare et andet sted et par dage efter. Vi har kun en meget
lille græsplæne, den går diagonalt ud fra terassen ca 75 cm bred og 2
den anden vej, her støder resten af plænen op til som igen er ca 75 cm
bred og 2½ m lang. Som I kan læse er det ikke meget græs vi har, men
vil ikke så gerne blive ved med at finde nye huller. Jeg har prøvet at
sprøjte med "gå væk hund", det virker fint et par dage så er der igen
hul et andet sted. Hvad gør jeg får at få ham til at holde op.
Jeg ved godt det stopper af sig selv til efteråret når han ikke længere
kommer i haven men det er nu vi er derude.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-06-06 11:30

"Mor Karen" <morhagen@sol.dk> skrev i en meddelelse
> hej i grp.
>
> er der en der kan hjælpe os.

Tja, det ved jeg ikke, men du forklarer en masse om græsplænen, men meget
lidt om hunden. Graver han bare for at grave, eller er det for at få en
kølig plads at ligge på. Hvis det er sidstnævnte, så er løsningen, at sikre
han har et køligt sted, hvor han kan lide at opholde sig.

M.V.H....Benny..

Fra : ST

Dato : 25-06-06 15:36

> [...]
> Jeg ved godt det stopper af sig selv til efteråret når han ikke længere
> kommer i haven men det er nu vi er derude.
Kender til problemet, vores D/S gårdhund og tidligere hunde har haft samme
tilbøjelighed, men altid kun på en del af plænen, vi løste (og løser
stadigvæk) problemet ved at lægge et stykke afklippet trådhegn over stedet,
godt forankret af teltpløkker, vi kører normalt med 3 stykker af ca. 1x1
meter samt fire pløkker pr. styk tråd - fik ny hvalp i forgårs, så vi får
nok stadig brug for de 3 stykker trådhegn en tid endnu!
Mvh Susanne