Anbefaling af BT Headset til Nokia
Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 15:17

Hejsa

Jeg skal ud og købe et BT headset til min nokia 6230i. Jeg har kigget på
nedenstående

Nokia HS-4W http://www.mobilpriser.dk/index.php?page=108&id=871

Jeg synes imiddelbart det ser ret elegant og diskret ud men er der nogen der
har erfaringer med det? Lyd kvalitet, Batterilevetid osv?

Prisen er jo ret god 375 kr sååå?

Mhv
Anders

Fra : Jesper

Dato : 25-06-06 14:39

On Sat, 24 Jun 2006 16:16:55 +0200, Anders Jacobsen wrote:

> [...]
>
> Jeg synes imiddelbart det ser ret elegant og diskret ud men er der nogen der
> har erfaringer med det? Lyd kvalitet, Batterilevetid osv?

Har brugt det i omkring et år og er godt tilfreds.

Her er det gode:

Det sidder særdeles komfortabelt, hvilket var et af mine
hoved-ankepunkter ved de modeller jeg prøvede før HS-4W. Måske har jeg
sarte øreflipper eller sådan noget, men et headset som klemmer kan jeg
ikke holde ud i ret lang tid. HS-4W kan jeg gå med en hel dag om
nødvendigt. Efter lidt tid glemmer man næsten at man har det på (indtil
telefonen ringer).

Folk jeg taler med siger at jeg går tydeligt igennem - selv hvis jeg er
udendørs i støjende omgivelser. Jeg tror det skyldes den lille "bom" som
bringer mikrofonen tættere på munden.

Batteri-tiden er lang - noget som sikkert har en del at gøre med, at det
er et stort headset som derfor vel har plads til et tilsvarende stort
batteri. Det er også smart at det lades op med en standard Nokia lader.
Sådan en kan man finde overalt i verden.

Det er meget mekanisk solidt og kan tabes eller ligge og rode rundt i
lommen sammen med andre ting uden at brække eller på anden måde gå i
stykker. Det er det eneste headset som har holdt i mere end tre måneder
i mit selskab.

Det mindre gode:

Headsettet er skabt til at kunne sættes på et vilkårligt øre, så
derfor er der en højttaler-åbning i begge sider af det. Det virker som
om en del af det samlede lydtryk går tabt ud af åbningen på den
modsatte side af øret. Er man i meget støjfyldte omgivelser, er det af
og til nødvendingt at holde en finger på for at få lyden højere.

Da det hviler på toppen af øret, kan det konflikte med visse typer
briller. Jeg er ikke selv brillebærer så jeg har ikke problemet, men jeg
har hørt dette fra andre.

Alt i alt er jeg godt tilfreds og har ingen aktuelle planer om at skifte.
Jeg skal måske nævne, at jeg har brugt det med 6230, 6260 og 9500.
Hvordan det virker med andre telefoner og non-Nokia'er kan jeg derfor ikke
udtale mig om.

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-06 18:38

Hej Jesper