til sydfrankrig
Fra : jan kristensen

Dato : 24-06-06 12:24

Hej.

Vi skal til syd Frankrig om en uge, ned til området ved
Spanien ud til middelhavet. Vi har ikke bestildt nogen plads.
men !!! er det ikke også mulig at få en plads til vogn + cv
eller er alt bare optaget ?
Er der nogle forslag til gode pladser ved havet. ?

Det er første gang at vi skal udenlands.

mange tak

jan g kristensen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-06-06 21:27

jan kristensen wrote:

> [...]
> eller er alt bare optaget ?
> Er der nogle forslag til gode pladser ved havet. ?
>
> Det er første gang at vi skal udenlands.

Vi var på en fon plads helt ud til middelhavet med en glimrende strand. Den
hedder Yelloh og ligger i Marseillan-plages ikke ret langt fra Cap Agde. Da
vi forlod den for en 4 dage siden var der masser af plads. Hjemmeside:
http://www.yellohvillage.com/camping_village/portail/
Vælg den del af pladsen, der er ned mod stranden. Helt igennem en fin plads
som evt.børn også vil synes om.
Masser af skygge, gode pladser med adskilt med hække (nogle af dem lidt
kringlede at få cv'en ind på) fine sanitære forhold og så - alt efter
temperement - underholdning om aftenen. Men til sol, strand og sommer er den
fin fin.
Vi regner med at tage et par dage, når vi vender næsen mod nord efter
Barcelona og Catalonien.
Tip, hvis andre skulle finde på at tage herned: Den oplagte plads til
Barcelonabesøg er Tres Estrellas. Den ligger også glimrende, tæt ved byen og
med en OK bus, der kører hver halve time. Men, men, men: Den er iflg. Adacs
oversigt mod nord afgrænset af en kanal. Det er en temmelig eufemistisk
fremstilling af det min kone vil kalde for en primærtank - det, der på et
renseanlæg er stedet, hvor lort bliver til slam. Stranden flyder med
trusseindlæg, hygeinebind og vatpinde - det kalder man på renseanlæg for
ristegods. Og det overskrider vores grænser for hygeine. At der så oven i
købet stinker af kloak, når vinden kommer fra nord, gjorde at vi skred efter
første overnatning.
Vi har i stedet fundet en fin plads ved Vilanova 40 km syd for Barcelona og
den er rigtig god - selvom den ligger i højderne bag byen og ikke ved
stranden. Og så har den wifi! (derfor dette indlæg, der er skrevet i
siestaen under en markise med et glas kold rose ved siden af . Og så er
her kun 29 grader!
Håber I nyder sommeren hjemme i Danmark.

vh
Jan
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Kaj L

Dato : 24-06-06 22:40

Jamen vil du ikke godt give mig en link til der hvor du er nu.
Også jeg skal til området senere på året og jeg
kan slet ikke undvære wifi

--
Mvh. Kaj L

Fra : Jan Bøgh

Dato : 27-06-06 09:00

Kaj L skrev i 449db14f$0$84029$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk dette:
> Jamen vil du ikke godt give mig en link til der hvor du er nu.
> Også jeg skal til området senere på året og jeg
> kan slet ikke undvære wifi

Gerne:
http://vilanovapark.es/

vh
Jan
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 26-06-06 18:00

Hej Jan
LE Soleil i Argeles sur meer
Var på denne sidste år og var meget tilfreds.
http://www.campmed.com/campdan/csoleil/intro.htm
Ligger i Argeles-sur-meer ~lige syd for perpingnan
Eller cirka 30 Km nord for den spanske grænse , klods op ad pyrenæerne og
middelhavet..
Der er cirka 180 Km til Andorra eller cirka 2 1/2 - 3 timers kørsel hver
vej!
Camping Le Soleil : Route du Littoral - 66702 ARGELES SUR MER
Tel : 04 68 81 14 48 - Fax : 04 68 81 44 34
E.mail : camping.lesoleil@wanadoo.fr
Web : http://www.campmed.com

HAV en rigtig god ferie dernede.

Kim