brugt hobby
Fra : Lone Nielsen

Dato : 24-06-06 08:50

Hej.

Vi har lånt en brugt hobby 470 campingvogn med hjem for at se om det er
noget for os.
Vi har hørt at vi skal se godt efter om den er fugtig inden i , men vi er
ikke helt klar over hvor vi skal kigge.
Vognen ser bare fin ud inden i, den er fra 1995 og vi skulle gi ca 37500 kr
, er der nogen der ved om det er ok!!!!!

På forhånd tak for hjælpen.

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 24-06-06 11:46

"Lone Nielsen" <lone.nielsen@tdcadsl.kd> skrev i en meddelelse

Hej Lone, det lyder umiddelbart som en fair pris, hvis det er med fortelt.
I skal ind i hjørnerne og kigge efter skjolder.

Jeg solgte min 95'er sidste år til en brugtvognsforhandler, som kaldte på en
tømrer og en inkarneret campist. Og så gik de ellers i gang med at checke -
og jeg holdt øje med dem for at få fiduser.

Op med alle hynder, kig i alle magasiner, specielt forrest, ved gaskasse og
omkring hjulkasserne. Bag gardiner og i samlinger i hjørnerne.

For nysgerrighedens skyld:
Hvilken model er det ?

Hilsen

Ivan, århus

Fra : Henrik

Dato : 24-06-06 23:03

"Ivan Sparvath" <ivan.sparvathNOSPAM@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Op med alle hynder, kig i alle magasiner, specielt forrest, ved gaskasse
> og omkring hjulkasserne. Bag gardiner og i samlinger i hjørnerne.

Kravl også under vognen. Hvis den har været brugt som fastliggervogn, kan
den være fugskadet i bunden. Nogle campister afskærmer mod vind hele vejen
rundt om vognen. Jorden/græsset under vognen afgiver fugt som nu ikke kan
slippe væk....
/Henrik

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-06-06 16:12

Lone Nielsen wrote:
> [...]
> Vognen ser bare fin ud inden i, den er fra 1995 og vi skulle gi ca
> 37500 kr , er der nogen der ved om det er ok!!!!!

Første test for fugt foregår ved at rykke i håndtagene man manøvrerer
campingvognen med udendørs. Kan de give sig det mindste er der fugt i
campingvognen. Håndtagene bliver nemlig sat fast i det træværk der er lige
indenfor, og hvis det mangeler ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Jens

Dato : 24-06-06 21:05

> [...]
> campingvognen med udendørs. Kan de give sig det mindste er der fugt i
> campingvognen. Håndtagene bliver nemlig sat fast i det træværk der er lige

Hej

En fugttest hos en CV-forhandler koster ca. 500 kr - det er ca. 1,3% af den
pris der forlanges - den "prutter" du ned til 37000 kr - så er den hjemme -
og du har en fugttest udført af en pro.

/jens

Fra : Henrik

Dato : 24-06-06 22:59

"Jens" <mugarbeFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den pris der forlanges - den "prutter" du ned til 37000 kr - så er den
> hjemme - og du har en fugttest udført af en pro.

Med mindre de er lige så gode som tilstandsrapporter af huse i forbindelse
med ejerskifte.
Er der nogen der kan kommentere campingvogns-værkstedernes fugt- og
rådkontrol?
/Henrik

Fra : Lone Nielsen

Dato : 25-06-06 10:11

Hej Alle!!

Tak for alle de fine svar. Vi har heldigvis ikke konstateret noget fugt
nogle steder og vognen har ikke været brugt som fastligger efter hvad vi kan
se.
Den er bare super så nu må det godt blive sommer ferie så vi kan komme ud og
afprøve den.

Rigtig god sommer til jer alle.

Hilsen Lone

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-06-06 18:01

Jens wrote:
> [...]

> af den pris der forlanges - den "prutter" du ned til 37000 kr - så er
> den hjemme - og du har en fugttest udført af en pro.

Hvis jeg skulle have lavet en fugttest på en cv, så ville jeg ikke få den
lavet hos den forhandler jeg køber den hos!

--
Per, Esbjerg