Automatisk konvertering af regneark til ht~
Fra : Martin Damgaard

Dato : 23-06-06 23:06

Er der nogen der måde, hvorpå jeg kan få vist et regneark - Opendocument
(.ods) eller excel (.xls) på en hjemmeside?

Jeg ved godt jeg kan gemme det direkte fra Openoffice til html - men jeg
leder efter en måde hvor jeg automatisk kan få vist dokumenterne på en
hjemmeside.

Jeg havde håbet på at kunne klare det enten ved at scripte mig ud af det
gennem nogle shell værktøjer, eller måske med noget et PHP script...

Nogle gode idéer - anyone?

- Damged

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 23-06-06 23:18

Martin Damgaard wrote:
> Jeg ved godt jeg kan gemme det direkte fra Openoffice til html - men jeg
> leder efter en måde hvor jeg automatisk kan få vist dokumenterne på en
> hjemmeside.

Hvad mener du med automatisk?
Er det du leder efter en anden måde at konvertere et OOo spreadsheet til
HTML end ved hjælp af OOo?

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/

Fra : JMo.

Dato : 24-06-06 01:11

Martin Damgaard wrote:

> [...]
>
> Jeg havde håbet på at kunne klare det enten ved at scripte mig ud af det
> gennem nogle shell værktøjer, eller måske med noget et PHP script...

Hvis du går Excel + PHP-vejen, kan du kigge på:
http://sourceforge.net/projects/phpexcelreader/

(og http://pear.php.net/package/Spreadsheet_Excel_Writer hvis du gerne vil
have noget tilbage i Excel)

Fra : Michael Zedeler

Dato : 24-06-06 22:46

Martin Damgaard wrote:
> [...]
>
> Jeg havde håbet på at kunne klare det enten ved at scripte mig ud af det
> gennem nogle shell værktøjer, eller måske med noget et PHP script...

Der findes et bibliotek til at læse Excel-ark fra perl.

Ser her:

http://www.google.dk/search?q=excel+perl+module

(Jeg mener at nogle af modulerne kan læse Excel-ark uden at Excel er
installeret.)

Mvh. Michael.

Fra : Benny Amorsen

Dato : 25-06-06 18:10

> [...]

MD> Jeg havde håbet på at kunne klare det enten ved at scripte mig ud
MD> af det gennem nogle shell værktøjer, eller måske med noget et PHP

Prøv at unzippe .ods-filen og se om du kan bruge det til noget. Det er XML.
Alternativt kan Oo.org efter sigende køres som et script.

/Benny

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 25-06-06 23:05

Excel, http://chicago.sourceforge.net/xlhtml/