printerkøb
Fra : Ralph

Dato : 23-06-06 22:44

Davs, jeg skal have lidt råd vedr. printerkøb.

Jeg skal udskrive ca. 100.000 A4-ark 200 gr. i løbet af januar og februar
hvert år, og igen lidt flere (dog kun 160 gr.) i juni måned hvert år, dette
antal vil sikkert stige med 20-30% pa indtil jeg opnår 400.000 jan/feb og
500.000 i juni.

Det drejer sige om ID-kort til landbruget med en stregkode der skal være
læsbar i min. 60 cm´s afstand samt holdbarhed der er meget afhængig af vind
og vejr.

Alt dette kan jeg allerede, endda med to forholdsvis billige printere Xerox
Phaser 8400 og 8500, til ca 7.000 kr. stykket.

Mit "problem" er at jeg synes at idkortene er forholdsvis dyre at trykke:
blæk koster ca. 10 øre pr ark, og "photoconductor" (det hedder det ikke på
en blækprinter, ved godt, det hedder maintainence-kit) ca. 5 øre pr. ark.
Nu er første sæson snart slut, og den ældste printer (1 år gl.) er begyndt
at halte lidt (Stregkoderne er ikke HELT så præcise som de burde, og der
kommer lidt streger hist og pist), så hvis det betyder jeg skal skifte 1½
printer for hver 2-300.000 ark så synes jeg det bliver lidt besværligt i
længden.
Kan det gøres billigere/lettere?
Et andet problem er at disse printere kun kan rumme ca. 250 ark af det tykke
papir ad gangen, så jeg er nødt til at være over dem hele tiden (dvs. hvert
kvarter ca. for at holde tempoet)

Med andre ord, jeg ønsker en printer der er billig i drift, har STOR
holdbarhed på forbrugsstoffer, har RIGTIG stor ind/udbakke(som kan håndtere
200 gr.s. papir), og som kan holde til mere en sølle 1/4 million A4-ark

PS. det er OK med en sort/hvid printer, de ark der skal skrives med farve er
under 5% så DET burde mine nuværende printere kunne holde til.

PPS: er jeg heeeelt ude i hampen med mine krav, eller........

--
Venligst og Tak
Ralph

Fra : Max

Dato : 23-06-06 22:58

Hej Ralph

> Davs, jeg skal have lidt råd vedr. printerkøb.

Jeg syntes du skal tale med et printbureau om opgaven.

Mvh Max

Fra : Ralph

Dato : 23-06-06 23:44

> Hej Ralph

> Jeg syntes du skal tale med et printbureau om opgaven.

Det er faktisk netop det JEG er, disse mange ark skal printes i grupper a
100-1000 ark, disse grupper har forskellige indstillinger og forskellige
farver kort, det er vist kun mig der kan finde ud af at gøre dette manuelle
arbejde, og det gør jeg gerne (det er faktisk det jeg lever af), men jeg vil
gerne kunne gøre det lettere/billigere.

Eks. en kunde sender sin database til mig, på en txt-fil skriver han at de
100 ark i type 1 skal være fra dyr født inden d. 1. maj, kuldstørrelse over
5 og totalindeks over 105 på hvide ark, de 1000 ark i type 2 skal være født
inden d. 4 maj, kuldstørrelse over 7 og på blå ark, de 2000 ark i type 3
skal være født inden 30 april, kuldstr. over 5 og på røde kort, alt dette
kan jeg taste ind ligeså hurtigt som jeg gør det her, men det tager mine
printere ½ times tid at skrive det ud, desuden kan jeg ikke effektuere min
sidste ordre før udskriftsjob 1 er slut og jeg kan skifte arkfarve PLUS jeg
skal fylde og tømme ind og udbakke for hver 2-300 ark

--
Ralph

Fra : Holst

Dato : 24-06-06 08:28

Ralph wrote:

> sidste ordre før udskriftsjob 1 er slut og jeg kan skifte arkfarve PLUS jeg
> skal fylde og tømme ind og udbakke for hver 2-300 ark

Til de fleste større printere kan man få større papirbakker som
ekstratilbehør.

Udbakken bliver derimod måske et problem.

Fra : Max

Dato : 24-06-06 08:37

> [...]
> at gøre dette manuelle arbejde, og det gør jeg gerne (det er faktisk
> det jeg lever af), men jeg vil gerne kunne gøre det lettere/billigere.

Ok, men for det første forstår jeg ikke at du snakker blækprintere,
store stykantal, hastighed og lav pris på forbrugsstoffer er netop
hvad der kendetegner en laserprinter. Ligeledes er tonerpatronerne
til laserprintere jo store i forhold til blæk. De stykantal du nævner
slider jo en normal printer op meget hurtig og de papirtykkelser
du anvender er heller ikke sagen for en normalprionter. Med de
stykantal du har burde du faktisk kunne få en stor proffesionel
printer/kopi/scanner med fuld duplex, masser af store bakker
og naturligvis laser. Og det til en klikpris der ligger under de
10 øre du taler om. Det vil så sige at det er den eneste udgift
du har, ingen investering, ingen serviceomkostninger og ingen
indkøb af forbrugsstoffer.

Mvh Max

Fra : Mulle

Dato : 24-06-06 18:28

En mulighed:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF06b/2211-2361-2363-2363-2409-8268035-11166495.html

Lexmarks 640 serie
http://www.lexmark.dk/uncomplicate/product/home/422/0,7044,247481_486898_558115238_da_0_6,00.html
kan udvides ganske betragteligt.
(synes den er klart bedre en hp'ere, kører hos mig op til 40.000 sider på en
toner).

Det er gaske vist S/H men med den udskriftsvolume kan jeg ikke se
alternativet. Farveprintere er for langsomme, dyre og følsomme - en god s/h
laser kan man stille udendørs i regnvejr og den kaster udskifter afsted.

Happy printing.
Mort

Fra : TB

Dato : 25-06-06 14:55