Sidste oprettede medlem
Fra : Brian Heldam

Dato : 23-06-06 20:12

Hej Alle !
Dette er sikkert ganske simpel kan bare ikke lige cracke den..

Jeg har mysql database og har registering af medlemmer af vores
pokerklub.
Jeg vil gerne have det nyeste medlem´s navn på siden som hentes
fra databasen,jeg ved hvordan jeg henter højeste medlems nr. men
ikke hvordan jeg læser navnet fra det medlem.

sådan ser min str. ud til højeste medlemsnr.
strmax = "select max(`idnr`)as topId from `databasen`"
hvordan får jeg navn og efternavn udskrevet hvor der er topid
forviret det er jeg !!
min side www.viborgpokerklub.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 23-06-06 20:26

Brian Heldam wrote:
> Jeg vil gerne have det nyeste medlem´s navn på siden som hentes
> fra databasen,jeg ved hvordan jeg henter højeste medlems nr. men
> ikke hvordan jeg læser navnet fra det medlem.

SELECT A.first_name, A.last_name
FROM member A
ORDER BY A.id DESC
LIMIT 1

Nu ved jeg jo ikke, hvordan din database ser ud, men jeg antager følgende:
- at du har alle de felter du skal bruge i samme tabel.
- at tabellen med medlemmer i hedder "member".
- at felterne indeholdende for- og efternavn hedder hhv. "first_name"
og "last_name".
- at din primære nøgle i tabellen er en fortløbende heltalsværdi som er
gemt i feltet "id".

Desuden har dit spørgsmål intet med ASP at gøre. Derfor har jeg sat FUT
til dk.edb.database.

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/