Firefox og Danske Bank
Fra : BJ Denmark

Dato : 23-06-06 12:28

Blot en lille orientering:

Hvad man bruger Firefox på en Windowsmaskine og ønsker at bruge Danske
Netbank _uden_ ActiveCard (møg-besværligt, hvis du spørger mig), kan man
hente og installere plugin'et IE-Tab (testet med version 1.0.9.5).

Dette plugin giver mulighed for at bruge IE's renderingsmotor i et Firefox
vindue, men man har stidig f.eks. fanebladsmuligheden. Man kan i plugin'et
sætte bestemte adresser til_altid_ at vises med dette plugin. Jeg har selv
sat følgende:

http://*.ddb.dk/*
http://*.danskebank.dk/*
https://*.danskebank.dk/*

....og det kører foreløbig uden problemer.

Jeg har i denne forindelse _ikke_ haft problemer med konflikt eller lign.
med mine to andre plugin's Adblock og Flashblock. Min maskine er en W2K med
IE6 og FF 1.5.0.4 DK.

Just FYI.

--
BJ Denmark

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot" får
nogen til at indse, at de ikke har ret.

Fra : Benny Nissen

Dato : 23-06-06 14:01

BJ Denmark ramte sit keyboard den 23-06-2006 13:28 og fik dette ud af det:

> [...]
>
> Dette plugin giver mulighed for at bruge IE's renderingsmotor i et Firefox
> vindue, men man har stidig f.eks. fanebladsmuligheden.

Så kan man jo faktisk lige så godt bruge IE direkte.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : BJ Denmark

Dato : 23-06-06 14:39

Benny Nissen wrote:
> Så kan man jo faktisk lige så godt bruge IE direkte.

Der er nu stadig en række fordele - små, bevares, men alligevel:

Jeg har kunet fjerne alle genveje til IE - alm. oprydning.
Jeg kan bruge genvejstaterne til min browser på tastaturet, som åbner FF,
uanset hvilken hjemmeside jeg skal ind på.
Jeg kan have flere faneblade åbne - f.eks. flere forskellige netbanker
samtidig. Sider man på en anden hjemmeside behøver jeg ikke starte en ny
applikation, blot åbne et faneblad ...

Småting, men alligevel nok til, at jeg synes det er det hele værd.

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 23-06-06 15:31

BJ Denmark skriblede:

> [...]
> ny applikation, blot åbne et faneblad ...
>
> Småting, men alligevel nok til, at jeg synes det er det hele værd.

Al det bøvl bare for at kunne bruge faneblade

Hvorfor ikke bare bruge Crazy Browser :)

http://www.crazybrowser.com/

--
Lars Fragstrup

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-06-06 17:24

Lars Fragstrup skrev følgende i et indlæg på usenet:
> Hvorfor ikke bare bruge Crazy Browser :)
> http://www.crazybrowser.com/

Jeg prøvede den lige - den ser faktisk fin ud - og mulighed for
at få dansk sprog

Og virker fint med BG Bank, så den burde også virke med Danske
Bank uden at skulle bøvle med Active Card.

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 23-06-06 19:01

Jan Vestergaard skriblede:

> Jeg prøvede den lige - den ser faktisk fin ud - og mulighed for
> at få dansk sprog

Ja, men den kan ikke bruges "Stand alone" for
hvis ikke IE er på maskinen kan den ikke køre :)

> Og virker fint med BG Bank, så den burde også virke med Danske
> Bank uden at skulle bøvle med Active Card.

Jeg har brugt den siden v. 1.0.5 og har aldrig haft
probs. med BG Bank/Danske Bank.

--
Lars Fragstrup

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-06-06 12:50

Lars Fragstrup skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Ja, men den kan ikke bruges "Stand alone" for
> hvis ikke IE er på maskinen kan den ikke køre :)

OK - det kan så forklare at BG Bank virker, hvis det rent faktisk
er IE, der kører bagved

--
Jan
<Signatur ude af drift>

Fra : gil

Dato : 24-06-06 11:57

BJ Denmark skrev:

> Hvad man bruger Firefox på en Windowsmaskine og ønsker at bruge Danske
> Netbank _uden_ ActiveCard (møg-besværligt, hvis du spørger mig), kan man

Besværligt? Måske, men mere sikkert.

--
gil

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-06-06 12:53

gil skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Besværligt? Måske, men mere sikkert.

Måske - men så længe jeg kun bruger BG Bank indenfor huset her,
så finder jeg det for besværligt, og det er primært det, der har
afholdt mig fra at bruge Firefox.

--
Jan
<Signatur ude af drift>