PC FOCUS lukning/svindel
Fra : Finn Jensen \(8680\)

Dato : 23-06-06 11:51

Hej gruppe,

Prøver i min afmagt om nogle her kan hjælpe. Har en 3 mdr. gammel RMA sag
kørerne hos PC focus i Hobro.
Har i denne tid forgæves forsøgt kontakt på mail og telefon, nu har de
lukket telefonen og et opkald til en
af nabobutikkerne i Adelgade hvor de har haft fysisk adr. bekræfter mine
bange anelser, butikken er lukket
for en måned siden.

En ting er at miste det defekte bundkort, til en værdi af 1200,-, endnu mere
trist er det at jeg aftalte med en
af medarbejderne at medsende cpu`en (værdi 2000,-) så ville de lige montere
den på et evt. nyt bundkort.

Jeg mener der her er 2 forbrydelser under afvikling, bedrageri og tyveri,
men hvordan takler man en sådan
sag. De har nu gennem en måned sagt på tlf. svarer, at telefonen er
midlertidigt lukket på grund af personale
mangel, og henvist til e-mail, som man får absolut nul svar på.

Nogen der kender denne John Herlufsen som står som ejer af biksen? eller har
andre telefonnumre end
den fra hjemmesiden http://www.pcfocus.dk/shop/default.asp?

Vil politiet overhovedet tage sig af en evt. anmeldelse af denne art?

Fra : Max

Dato : 23-06-06 12:05

Hej Finn

> Jeg mener der her er 2 forbrydelser under afvikling, bedrageri og
> tyveri, men hvordan takler man en sådan

Jeg syntes du har en livlig fantasi, men hvis du kan dokumentere
at du ejer bundkortet og CPU, så vil boopgøren jo udlevere det
til dig ved henvendelse.

Men prøv en gruppe hvor hjælpen nok er bedre dk.videnskab.jura

Mvh Max

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-06-06 12:13

Finn Jensen (8680) wrote:
> Prøver i min afmagt om nogle her kan hjælpe. Har en 3 mdr. gammel RMA
> sag kørerne hos PC focus i Hobro.
> Har i denne tid forgæves forsøgt kontakt på mail og telefon, nu har de
> lukket telefonen.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men blot supplere med at jeg står i
samme situation. Jeg sendte en PSU tilbage som RMA sag, og den modtog de
d. 21/3-2006. Der er intet sket i sagen overhovedet. Har også prøvet med
e-mail og haft telefonsvareren i røret en del gange. Jeg har nu købt en
ny PSU et andet sted. Hvorfor bliver deres hjemmeside ikke lukket, hvis
der ikke er nogen aktivitet overhovedet? Får de stadig penge ind fra
intetanende købere, der bestiller via hjemmesiden?

Hold jer langt væk fra PC Focus http://www.pcfocus.dk/shop/

Fra : Holst

Dato : 23-06-06 12:22

Per Nielsen wrote:

> Hvorfor bliver deres hjemmeside ikke lukket, hvis
> der ikke er nogen aktivitet overhovedet? Får de stadig penge ind fra
> intetanende købere, der bestiller via hjemmesiden?

Det er vel en måde kreditorerne kan få dækket deres tilgodehavender

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-06-06 12:32

Holst wrote:

> Det er vel en måde kreditorerne kan få dækket deres tilgodehavender

Jamen, intet kan da undre én mere. Nogen der ved om den John Herlufsen
som Finn nævner i første indlæg, evt. står bag andre af firmaerne som
man finder på Edbpriser? Så vil jeg da undgå dem fremover. Godt nok er
konkurrencen hård, men opførsel og svindel af den art agter jeg på ingen
måde at støtte. Så hellere give lidt mere hos de firmaer jeg har kunnet
stole på gennem årene.

Fra : Holst

Dato : 23-06-06 12:48

Per Nielsen wrote:

> [...]
> konkurrencen hård, men opførsel og svindel af den art agter jeg på ingen
> måde at støtte. Så hellere give lidt mere hos de firmaer jeg har kunnet

Det kan jeg godt forstå. Men det er jo helt klart en fare, man må tage
med i betragtning, når man vælger at købe billigst muligt. Køber man hos
et "billigst muligt"-firma, så er der en noget større sandsynlighed for,
at dette firma ikke eksisterer om ét år, end hvis du havde betalt 5-10 %
mere for den samme vare hos et andet firma.

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-06-06 12:53

Holst wrote:

> [...]
> sandsynlighed for, at dette firma ikke eksisterer om ét år, end hvis
> du havde betalt 5-10 % mere for den samme vare hos et andet firma.

Og det er jo også det jeg giver udtryk for til sidst i mine udgydelser
Og som jeg faktisk også er begyndt at handle efter.

Fra : PBA

Dato : 23-06-06 16:29

> Nogen der kender denne John Herlufsen som står som ejer af biksen? eller
> har
> andre telefonnumre end
> den fra hjemmesiden http://www.pcfocus.dk/shop/default.asp?

Der er kun én i Danmark med det navn som har et telefon nr. Men man kan jo
også have hemmeligt nr.

Mvh, Philip

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 23-06-06 16:58

"Finn Jensen (8680)" <FJERNDETTEfinnj1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe,
>
> Prøver i min afmagt om nogle her kan hjælpe. Har en 3 mdr. gammel RMA sag kørerne hos PC focus i Hobro.

Dit indlæg handler jo om at du er blevet bedraget måske - at det så tilfældigvis
er på noget hardware gør ikke at det har noget med denne gruppe at gøre.

Her snakker vi "hardware"

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-06 17:38

"Morten Jørgensen" <mj_500@sol.dk> wrote in message

> Dit indlæg handler jo om at du er blevet bedraget måske - at det så
> tilfældigvis
> er på noget hardware gør ikke at det har noget med denne gruppe at gøre.
>
> Her snakker vi "hardware"

Ja, men vi snakker også om hvor hardwaren er billig, og både advarslen og og
erfaringen (køb billigt, forvent mindre service) er da reel nok. Eller
hvilke grupper vil du poste dem i? :)

mvh
///M

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-06-06 01:04

"Finn Jensen (8680)" <FJERNDETTEfinnj1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vil politiet overhovedet tage sig af en evt. anmeldelse af denne art?

Formentlig nej. Du vil nok blive henvist til at fremsætte dit krav til boet.
Noget helt andet er, at man ikke kan stjæle noget, som man er i besiddelse
af, hvorfor der ikke kan være tale om tyveri.
Med hensyn til om det vil holde til bedrageri, vil jeg også stille mig meget
tvivlende, idet det skal bevises, at de ikke kunne/ville lave din rma, da de
modtog den.
Dernæst ved du/vi jo ikke, om dine ting stadig befinder sig i boet eller ej.
Men typisk når firmaer går ned, er det i første instans bobestyreren man
skal henvende sig til, og han vil så undervejs forsøge at finde ud af, om
der har fundet kriminelle ting sted, som vil kræve, at han anmelder sagen
til politiet.

Kurt