kalender
Fra : Mickey

Dato : 18-06-01 18:45

hvordan udregnes datoen på en bestemt ugedag ud fra ugenummeret og måneden ?

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : Jonas Delfs

Dato : 18-06-01 19:01

"Mickey" <news002@susie.dk> skrev i en meddelelse

> hvordan udregnes datoen på en bestemt ugedag ud fra ugenummeret og måneden
?

Jeg går ud fra at du også har årstallet?
Du kan vel bare lave et timestamp ud fra hvad du har af info. om datoen, med
mktime()
Og med dette skrive datoen som date("d/m", mktime(en hel masse));

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

"Rigtige mænd scorer på ICQ" -Christian Jørgensen

Fra : Mickey

Dato : 18-06-01 19:21

"Jonas Delfs" <jonas@nospam.delfs.dk> skrev:
> "Mickey" <news002@susie.dk> skrev i en meddelelse

> ?
>
> Jeg går ud fra at du også har årstallet?

ja, ellers ka jeg godt se det bliver svært...

> Du kan vel bare lave et timestamp ud fra hvad du har af info. om datoen,
med
> mktime()
> Og med dette skrive datoen som date("d/m", mktime(en hel masse));

http://php.net/manual/en/function.mktime.php
int mktime (int hour, int minute, int second, int month, int day, int year
[, int is_dst])

- jeg har 2 af dem, og det kan vist ikke liiiige klare ærterne ?

Fra : Jonas Delfs

Dato : 18-06-01 19:36

> måneden

Der er vist noget galt, allerede her: Har du kun ugenummer, måned og år? -og
ugedag, eller hvordan?
Hvis ja, hvilket format er ugedag i?

Kommer an på hvilke..

Fra : Mickey

Dato : 18-06-01 21:07

> [...]
> "Mickey" <news002@susie.dk> skrev i en meddelelse

> Der er vist noget galt, allerede her: Har du kun ugenummer, måned og

jeg har:
ugenummer (strftime('%W');
måned (f.eks. 1 = januar)
år (2001)
ugedag, f.eks. søndag (i format som det måtte ønskes...)

Fra : Jonas Delfs

Dato : 18-06-01 21:20

> år? -og
>
> jeg har:
> ugenummer (strftime('%W');
> måned (f.eks. 1 = januar)
> år (2001)
> ugedag, f.eks. søndag (i format som det måtte ønskes...)

Okay - men da du har måned og år, er det du skal have fat i vel "bare" et
tal mellem 1-31, right?

Fra : Morten Breum Mikkels~

Dato : 18-06-01 21:43

[hvordan udregnes datoen på en bestemt ugedag ud fra
ugenummeret og måneden ?]
> Okay - men da du har måned og år, er det du skal have fat i vel "bare"
> et tal mellem 1-31, right?

Njae, det går vist ikke, for uge-numrene kan godt lappe over.
Man kan derfor først finde år, ugenummer og dag for 1. januar i det år,
ugen ligger i, og finde ud af om årene er det samme, og derefter regne
antal dage til forskel ud...
--
Morten - http://www.sickhumor.dk/

Fra : Jonas Delfs

Dato : 18-06-01 21:48

"Morten Breum Mikkelsen" <mbreum@odense.kollegionet.dk> skrev i en
meddelelse news:9gloue$jld$1@sunsite.dk...

> [...]
> Man kan derfor først finde år, ugenummer og dag for 1. januar i det år,
> ugen ligger i, og finde ud af om årene er det samme, og derefter regne

Jeg har aldrig snakket om måden at regne det ud på - kun resultatet.

Fra : Mickey

Dato : 18-06-01 23:06

"Jonas Delfs" <jonas@nospam.delfs.dk> skrev:

> Okay - men da du har måned og år, er det du skal have fat i vel "bare" et
> tal mellem 1-31, right?

ja - det eneste jeg ikke kan finde er sådan set "dagens nummer", altså et
tal mellem 1 og 31