Batteri
Fra : michael

Dato : 23-06-06 02:52

Tager batteriet i en Nokia 6230 skade af, at man har den tilsluttet til
laderen mens man bruger telefonen i længere tid via Bluetooth eller skal
man helst vente med at sætte laderen til, når batteriet er lavt.

/michael

Fra : Mikkel Trabjerg Knud~

Dato : 23-06-06 07:51

nej det tager ikke skade

--
Med venlig hilsen/Best Regards

Mikkel Trabjerg Knudsen
Salgsansvarlig - Modify.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-06-06 08:44

michael skrev:

> Tager batteriet i en Nokia 6230 skade af, at man har den tilsluttet til
> laderen mens man bruger telefonen i længere tid via Bluetooth eller skal
> man helst vente med at sætte laderen til, når batteriet er lavt.

Ifølge min datter kan nutidige batterier godt tåle at klatlades,
men de skal køres i bund mindst én gang om måneden. Så holder de
længere.

Det passer i hvert fald med min mobil efter at jeg har fulgt
hendes råd.

--
Bertel

Fra : Søren Nielsen

Dato : 23-06-06 19:31

Bertel Lund Hansen wrote:

> Ifølge min datter kan nutidige batterier godt tåle at klatlades,
> men de skal køres i bund mindst én gang om måneden. Så holder de
> længere.

Og det er så ikke hele sandheden. Moderne batterier behøver ikke køres i
bund.

Søren

Fra : JMo.

Dato : 23-06-06 21:23

Søren Nielsen wrote:

> Og det er så ikke hele sandheden. Moderne batterier behøver ikke køres i
> bund.

Moderne batterier (Li-Ion) kan ikke tåle at blive kørt i bund. Det bliver
de ødelagt af.

(Så derfor er der altid lidt elektronik der sørger for at man aldrig kan
bruge alt strømmen. Men har man dem liggende længe nok, går de i stykker
p.g.a. selvafladning)

Derfor: Lad være med at spilde tid på at aflade Li-Ion batterier. Det har i
bedste fald ingen effekt på holdbarheden.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-06-06 22:25

JMo. skrev:

> Moderne batterier (Li-Ion) kan ikke tåle at blive kørt i bund. Det bliver
> de ødelagt af.

Så er jeg godt på vej til at ødelægge mit batteri, så det finder
vi snart ud af. Det holder strømmen længere efter at jeg er
begyndt på det.

Min datter havde en bærbar (MAC) hvis batteri holdt i over to år.
De gange jeg har hørt om batterilevetid til bærbare, har den
været under et år, men det har primært været klager jeg har set.

--
Bertel

Fra : JMo.

Dato : 24-06-06 01:01

Bertel Lund Hansen wrote:

> Så er jeg godt på vej til at ødelægge mit batteri, så det finder
> vi snart ud af.

Nej, for det er der som sagt indbygget elektronik der beskytter imod.

Når din telefon advarer dig om at der ikke er mere strøm tilbage, og
efterfølgende slukker af sig selv, er det ikke fordi batteriet er helt tomt
for strøm, men fordi niveauet er så langt nede at batteriet ville løbe helt
tør hvis du fortsatte med at bruge det.

Hvis du nu lader batteriet ligge i forholdvis lang tid, vil du ikke kunne
lade det op igen - simpelthen fordi det vil være løbet fuldstændigt tør for
strøm.