lyd via netværk under linux
Fra : Morten Guldager

Dato : 22-06-06 21:14

Hejsa,

På min suse kasse spiller jeg musik fra pandora.com.

Men min nye maskine er der kun et crappy lydkort.

Den gamle står ved siden af, men har ingen skærm.

Jeg vil gerne køre min browser (med pandora.com)
på den nye maskine, men få lyden ud af den gamle
maskines netkort.

Hvordan mon jeg får konfigureret den nye maskine
til at sende lyd data over nettet, og den gamle
til at tage imod lyden og hælde det ud på lyskortet?

Forslag?

(browseren på den gamle maskine i et remote X vindue
vil jeg helst undgå)

Nå ja, pandora.com bruger en eller anden flash ting...

/Morten

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 22-06-06 22:55

Prøv esound, http://linuxreviews.org/howtos/sound/

Har selv brugt det en gang, dog mellem 2 windows maskiner, med et winamp
output plugin, men det burde blot køre bedre på linux

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 23-06-06 10:28

"Morten Guldager" <Morten.Guldager@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg vil gerne køre min browser (med pandora.com)
> på den nye maskine, men få lyden ud af den gamle

Netkort er generelt ikke gode til at få lyd ud af.

> Hvordan mon jeg får konfigureret den nye maskine
> til at sende lyd data over nettet, og den gamle
> til at tage imod lyden og hælde det ud på lyskortet?

Det samme gælder lyskort.

> Forslag?

Hvad med at flytte lydkortet fra din gamle til din nye PC?

Niels Dybdahl