"Ivan" <ivan@flight.dk> wrote in message
news:449b43b3$0$12678$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hvorfor bør man undgå tunere fra "Pinnacle"?
> Jeg har selv 1 stk. "PCTV USB Stick" fra "Pinnacle" som virker
> upåklageligt. (Dog synes jeg nok at firmaet har en "barsk" politik omkring
> opdateringer).
> Jeg skal snart investere i et PCI-kort m. 2 DVB-T tunere og har set mig
> lun på et kort netop fra "Pinnacle".
> Kunne du forklare hvorfor disse kort ikke er gode samt evt. angive bedre
> alternativer, så vil jeg blive glad.
Hej, beklager det sene svar. Jeg vil blankt indrømme at jeg kun baserer min
mening om Pinnacle udfra deres support, ikke kvaliteten af deres produkter.
Normalt har jeg ikke brug for support til det udstyr jeg køber, men da jeg
fik min USB DVB-T havde jeg først problemer med at pc'en jeg installerede
softwaren på crashede under kanel-scanningen og efterfølgende ville jeg
downloade nyeste drivere, men det kan man slet ikke. Man kan kun installere
produktet hvis man har cd-rom'en der fulgte med og så kan man (med login)
hente opdateringer hertil. Det synes jeg er for dårligt og den største årsag
til at jeg nægter at købe noget fra Pinnacle mere. Det er fair nok hvis de
har problemer med pirat-versioner af deres multimedie-software, men en
driver til et stykke hardware bør man ikke begrænse download af - det giver
ikke mening. Nuvel, jeg havde så også en ekstrem dårlig kundeservice da jeg
henvendte mig på deres hjemmeside, først i deres live-chat hvor jeg fik en
dårligt talende (skrivende) supporter (se nederst), og dernæst har jeg
stadig en alm. sag åben som der ikke sker noget ved. De bliver ved med at
spørge om næsten idiotiske ting, såsom hvilket produkt jeg har, selvom dette
er meget tydeligt angivet i sagen, idet man skal kategorisere først produkt,
så model og siden problemtype. Men måske jeg bare har været vildt uheldig -
under alle omstændigheder bør de kunne oplyse mig om produktet kan køre på
USB1.1 (hvilket jeg senere hen selv har set det ikke kan), men i stedet
beder de mig om at lukke alle unødvendige programmer, installere spyware
programmer og scanne min computer (der ikke fejler noget ellers). Jeg
arbejder med computere som IT admin og udvikler og har gjort dette i over 15
år, så deres support-niveau ligger langt under min forventning, og ville i
øvrigt baseret på min erfaring sjældent føre til noget resultat.
Til sidst vedlægger jeg lige den chat jeg havde på deres hjemmeside, da jeg
manglede min cd-rom fordi jeg havde glemt den et andet sted:
Diogo:Hi, my name is Diogo. How may I help you?
You: Hi
Diogo: hi
You: Can you help me locating the drivers for the usb dvb-t stick? On the
homepage there are only upgrades available
Diogo: you should install the disc, and it would be installed together
You: yes, but i do not have the disc now
Diogo: so, please, ask for a replacement disc in our e-mail support because
we cannot do it here in the chat
Diogo: Is there anything else I can help you?
You: ok - thanks - do you know why I can't download something as simple as
drivers? Pinnacle must be the only manufacturer that don't allow this - kind
of irritating
Diogo: I don't have this information
Diogo: You're welcome
Diogo: have a nice day
You: ok thanks
You: bye
mvh
///M