Siger 520 - 522 ?
Fra : Henrik

Dato : 22-06-06 17:48

Jeg har en motorbåd der hedder Siger 520 eller Siger 522. Er der nogen der
ved noget mere om den bådtype. Hvor er den bygget , hvor mange fod er den,
hvor stor motor kan den bære.

Hilsen
Henrik

Fra : varly jespersen

Dato : 22-06-06 20:46

Et lidt underligt spørgsmål, hvorfor vil du have længden på båden omregnet
til fod, inden for EU bruger man m målet også til både. de nordiske
lande har i mange år opgivet deres model som f.eks Siger 520 hvilket betyder
at den er 5,20m. Nå båden er Finsk og er beregnet til motorstørrelse mellem
15 og 40 hk.

Fra : Per Ravn

Dato : 22-06-06 21:44

"varly jespersen" <varly-fjern-@nypost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til fod, inden for EU bruger man m målet også til både. de nordiske
> lande har i mange år opgivet deres model som f.eks Siger 520 hvilket

Spørgsmålet er vel egentligt ikke så underligt, hvis manden kunne tænke sig
at vide hvor mange fod hans båd er. Fod er jo da nu engang den betegnelse
man bruger som sejler og værende ikke medlem af EU-parlementet. Et køkken
hedder stadig et pantry på en båd og værelse stadig en kahyt eller lukaf
uanset, hvad de finder på i EU

Jeg mener bare, hvad er der galt med de gode maritime betegnelser som man
nu engang bruger som sejler og altid har brugt...

Så Henrik;

En fod er ca. 31 cm så din båd må være ca. 17" ud fra min beskedne evne til
hovedregning.

Per

Fra : varly jespersen

Dato : 23-06-06 00:01

Hej, det er det galt at man har vedtaget jeg tror at det var i 96 at
bådmål skulle opgives i meter. Jeg kan tilføje at ikke mange ved hvor stor
en ft er i cm hvilket ikke er så mærkeligt eftersom en Engelsk og en Dansk
fod ikke er samme størrelse.Jeg har selv været ude for mange der har opgivet
målet på deres båd i fod, uden at vide hvor stor båden i virkeligheden var,
senest en som kaldte en Mayland 17 for en Mayland 20, dette selv om han
viste at båden var ca. 5 m, de to både er vidt forskellige, ikke bare i
størrelse.

Fra : Per Ravn

Dato : 23-06-06 09:35

Hej,

Ja, ja men jeg synes nu stadig det er noget rod men kan sagtens forstå
grunden for din påstand.

Men hvorfor i alverden har man dog så ikke vedtagen en standard -(båd)fod
istedet???? Mig bekendt er da både England og Danmark da i det samme EU :_)

Per

Fra : pkc

Dato : 24-06-06 22:22

"Henrik" <hekj@fritle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved noget mere om den bådtype. Hvor er den bygget , hvor mange fod er den,

Kig ud på http://www.boatbase.com/siger520.htm og se hvad Bådrevyen skrev om
den i 1974.

God fornøjelse

Mvh
Per Krabbe
www.scanboat.com
www.sailorslink.com
www.boatbase.com - coming soon..............

Fra : Henrik

Dato : 25-06-06 18:04

Tusind tak for hjælpen. Jeg har fået de oplysninger jeg skulle bruge.

Hilsen
Henrik Kjærisde