asp og xhtml
Fra : mk@grindstedbib.dk

Dato : 22-06-06 14:39

Hej

Jeg vil gerne havde følgende script på min hjemmeside
<script language="javascript" type="text/javascript"
src="http://survey.webstatus.dk/PopupScript.aspx?id=56">
</script>

Jeg har lavet alle mine hjemmesider i xhtll 1.1 strict og validere
altid disse ved w3c.

Desværre kan min side ikke valideres længere
http://www.grindstedbib.dk/welcome1.htm

Fejlen ser således ud:

Error Line 172 column 18: there is no attribute "language".
<script language="javascript" type="text/javascript"
You have used the attribute named above in your document, but the
document type you are using does not support that attribute for this
element. This error is often caused by incorrect use of the "Strict"
document type with a document that uses frames (e.g. you must use the
"Transitional" document type to get the "target" attribute), or by
using vendor proprietary extensions such as "marginheight" (this is
usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).

This error may also result if the element itself is not supported in
the document type you are using, as an undefined element will have no
supported attributes; in this case, see the element-undefined error
message for further information.

How to fix: check the spelling and case of the element and attribute,
(Remember XHTML is all lower-case) and/or check that they are both
allowed in the chosen document type, and/or use CSS instead of this
attribute.

Jeg har overvejet at ændre dokumentet til Transitional istedet for
strict, dog kunne det være rart hvis man kunne havde asp på samme
side som de scripts man bruger.

Er der nogle der har erfaringer med dette. I så fald er jeg meget
intersseret i at høre nærmere.

Venlig hilsen Mette Kulmbach

Fra : Thomas Fagerholt

Dato : 22-06-06 14:58

Du skal bare fjerne language -attributten så det kommer til at se sådan ud:
<script type="text/javascript"
src="http://survey.webstatus.dk/PopupScript.aspx?id=56">
</script>

/Thomas Fagerholt

Fra : Michael Zedeler

Dato : 22-06-06 22:22

mk@grindstedbib.dk wrote:
> [...]
>
> Error Line 172 column 18: there is no attribute "language".
> <script language="javascript" type="text/javascript"

Der står at du ikke skal bruge attributten "language". Hvis du tager et
kig i den nyeste specifikation af HTML, fremgår det dér hvordan man
løser problemet:

http://www.w3.org/TR/REC-html40/interact/scripts.html#edef-SCRIPT

Mvh. Michael.

Fra : mk@grindstedbib.dk

Dato : 23-06-06 11:04

Hej Thomas Fagerholt

Tusind tak for dit svar. Du havde helt ret, nu kan scriptet valideres.
Tusind tak for rådet.

God weekend hilsen Mette

Fra : mk@grindstedbib.dk

Dato : 23-06-06 11:06

Hej Michael Zedeler

Tak for dit svar og henvisning. Jeg har straks udskrevet siderne, så
jeg kan lære af disse.

God weekend hilsen Mette

Fra : Michael Zedeler

Dato : 24-06-06 22:40

mk@grindstedbib.dk wrote:
> Tak for dit svar og henvisning. Jeg har straks udskrevet siderne, så
> jeg kan lære af disse.

Jeg plejer at bruge dem online. Der er jo et hav af specifikationer og
man ved aldrig hvad man lige har brug for.

Mvh. Michael.