Kommentar til backup-rutine
Fra : Morten Snedker

Dato : 22-06-06 12:31

Vores backup-rutine kan ses på www.planprojekt.dk/tmp/backup.jpg.

Databaserne ELS og S3 har samme rutine.

Vi vil have mulighed for at kunne restore på basis af

- en time gammel backup (hverdage)
- en dag gammel backup
- uge gammel backup
- måned gammel backup.

Differential backup har RETAINDAYS=32.

For øvrige backups gælder det, at tidligere backup-fil overskrives. Så
kan fx. ikke gå 14 dage tilbage (hvilket er bevidst).

Er der nogen der kan se nogle umiddelbare huller i vores rutine?

mvh /Snedker

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-06-06 12:57

Morten Snedker wrote:
> Vores backup-rutine kan ses på www.planprojekt.dk/tmp/backup.jpg.
> Er der nogen der kan se nogle umiddelbare huller i vores rutine?

Hvilken recovery model kører i med på databaserne?

Mht backup af transactionloggen

Fra BOL:
<quote>
Restoring a database using both database and transaction log backups works
only if you have an unbroken sequence of transaction log backups after the
last database or differential database backup.
</quote>

Jeg tror du skal læse lidt på backup/restore strategier på mssql
Det er specielt vigtigt at I rent faktisk kan lave en restore - dette kan
øves på en passende testmaskine :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Morten Snedker

Dato : 22-06-06 13:28

On Thu, 22 Jun 2006 13:57:27 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>Jeg tror du skal læse lidt på backup/restore strategier på mssql
>Det er specielt vigtigt at I rent faktisk kan lave en restore - dette kan
>øves på en passende testmaskine :)

Det dér med testmaskine, det er noget tøse-fis.

Men bortset fra det, så har jeg lææææst og lææææst, og tror nok jeg
har fat i den lange ende.

Uge-backup'en fungerer - nu må tiden vise resten.

Tak for input.

/Snedker

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-06-06 15:27

Morten Snedker wrote:

> Men bortset fra det, så har jeg lææææst og lææææst, og tror nok jeg
> har fat i den lange ende.

Du skal have backups af transactiologgen efter incremental backup af
databasen for at kunne lave restore

I princippet burde det være nok at lave fuld database backup og derefter
backup af transactionloggen i løbet af dagen i tilfælde af diskcrash
(hvilket er næsten usandsynligt da mssql data selvfølgelig ligger på et
raidsystem)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!