Update kræver aktivering af ActiveX kompon~
Fra : Hansen

Dato : 22-06-06 11:52

Hejsa

Efter at have installeret den seneste update (13/6) fra Windows (Xp) kræver
IE nu at man skal aktivere ActiveX komponenter før man kan bruge dem. F.eks.
på en hjemmeside kræver det at man taster space, eller klikker med musen. Er
der nogen måde at fjerne den "funktionalitet" på?

Jeg har selv en hjemmeside hvor jeg bruger en sådan komponent. Kan jeg gøre
noget rent programmeringsmæssigt for at fjerne den aktivering?

/Hansen

Fra : Ole C

Dato : 23-06-06 00:25

Hansen skrev blandt andet:

> [...]
> bruge dem. F.eks. på en hjemmeside kræver det at man taster space,
> eller klikker med musen. Er der nogen måde at fjerne den

Prøv at afinstallere KB916281.

> Jeg har selv en hjemmeside hvor jeg bruger en sådan komponent. Kan
> jeg gøre noget rent programmeringsmæssigt for at fjerne den
> aktivering?

Ved at søge efter KB916281 på Microsofts supportside, får du også nogle
links til sider for webudviklere.

--
vh
Ole C

Fra : Denn!s H

Dato : 23-06-06 08:18

"Hansen" <bluesboys@-remove-this-hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har selv en hjemmeside hvor jeg bruger en sådan komponent. Kan jeg
> gøre noget rent programmeringsmæssigt for at fjerne den aktivering?

Ja.
Årsagen er opdateringen KB912945
Den skyldes patentrettigheder (tabt retssag) til implementering af aktive
komponenter på en hjemmeside.

lidt forklaring og løsning her
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/overview/activating_activex.asp

og så den nemme