Påløbsbremse
Fra : Maestro

Dato : 22-06-06 11:25

Kan man på en eller anden måde slå påløbsbremsen fra på en AL-KO kobling?
Jeg har desværre oplevet at måtte opgive at bakke op ad bakke. Jeg blev
heldigvis reddet af nogle venlige sjæl, der hjalp med at skubbe CV'en.
Hvad gjorde man før Mover'en blev opfundet?

-Henrik Bülow

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-06-06 11:38

Maestro wrote:
> [...]
> bakke. Jeg blev heldigvis reddet af nogle venlige sjæl, der hjalp med
> at skubbe CV'en. Hvad gjorde man før Mover'en blev opfundet?

Hvor gammel er campingvognen? Det har i mange mange år været standard at
bremserne slår fra på campingvognen når man påbegynder bakning - også op ad
bakke.

Kan du bakke ud ad vandret vej?

Måske er der noget der skal smøres?

--
Per, Esbjerg

Fra : Maestro

Dato : 22-06-06 16:32

Jeg har en WILK fra 2005, og jeg har ingen problemer med at bakke ud af lige
vej. Noget kunne måske tyde på at jeg bliver nødt til at få den til
eftersyn.
På trækket sidder der noget der ligner en justeringsmulighed, men i manualen
står der intet om dens funktion.
- Henrik, Vester Vedsted

Fra : Per

Dato : 22-06-06 16:47

Når man bakker skal bremserne slås fra automatisk.
Det skal give et lille ryk når man bakker ( efter at CV-hjulet har kørt lidt
baglæns) og derefter skal man kunne bakke uden problemer.
Hvis man stopper skal man begynde forfra igen !
Hvis denne automatik ikke fungerer kan det være at bremsebakkerne er
justeret for tæt på tromlerne ..... så skal de efterjusteres... og ikke for
"stramt".

Hilsen Per A.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-06-06 07:34

Per wrote:

> Hvis denne automatik ikke fungerer kan det være at bremsebakkerne er
> justeret for tæt på tromlerne ..... så skal de efterjusteres... og
> ikke for "stramt".

Jeg har engang fået min campingvogn justeret - den gik stramt når det gik
baglæns. Men det forsvandt ... hen ad vejen :)

--
Per, Esbjerg