6 hvalpe med forskellige personlighed
Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 22-06-06 09:06

Vi har 6 dejlige Springer Spaniel hvalpe i huset. Det er nu 1 måned
gamle og leger vældigt. Man kan så småt se at de nu er begyndt at
udvikle hver deres personlighed og der er en der bekymrer mig en lille
smule.

For tiden er de i en ca 2 m2 stor kasse med avispapir, men de bliver
taget ud af kassen flere gange dagligt og i længere og længere tid af
gangen for at de kan vænne sig til at være ude i den store verden. 5
af dem tager det rimelig godt, de er naturligvis en smule nærvøse
lige når de kommer ud af deres kasse, men efter et par minutter går
de rundt og logrer med halen mens de undersøger omgivelserne, leger og
i det hele taget opfører sig som hvalpe.

Men der er en enkelt der er anderledes. Så snart den kommer ud af
kassen bliver den meget nærvøs og ender som regel med at pive
højludt eller gemme sig i et hjørne.

Jeg er nu bange for at det viser sig at være en meget angst hund med
alle de problemer det kan give.

Er det noget jeg skal bekymre mig om og hvad kan jeg gøre ved det?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-06 12:00

<lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse

>Jeg er nu bange for at det viser sig at være en meget angst hund med
>alle de problemer det kan give.

Det er jo lidt svært, at vurdere, når man ikke har set hvalpen, men
umiddelbart vil jeg gætte på, at den skal nok bare bruge lidt længere tid,
end de andre hvalpe, før den er klar til, at undersøge den store verden.
Lad være med, at tving den ud af kassen. Når den så er klar, skal den nok gå
ud selv.

Hvordan er dens opførsel i kassen ?

Vi havde fornyligt 5 hvalpe, hvoraf den ene hvalp foretrak, at følge legen
fra sin hundekurv, i lang tid. Da den var 6 uger gik den selv ud af kurven
og var lige så pjattet som alle de andre. Indtil da, gik den kun kortvarigt
ud, hvorefter den skyndte sig tilbage igen. I kurven var han dog pjattet og
legesyg.

Har i prøvet, at sidde på gulvet, sammen med hvalpene ? Gemmer hvalpen sig
så også eller søger den hen til jer ?

Har i legetøj og tyggeben til hvalpene i kassen eller kun aviser ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 22-06-06 12:19

Buffy ( snabel a ) wrote:

> Lad være med, at tving den ud af kassen. Når den så er klar, skal den nok gå
> ud selv.

Ok, vi tager det i hvalpens tempo.

> Hvordan er dens opførsel i kassen ?

I kassen er den lige s`legesyg og tosset som de andre 5

> Har i prøvet, at sidde på gulvet, sammen med hvalpene ? Gemmer hvalpen sig
> så også eller søger den hen til jer ?

Ja, vi kan godt kalde hvalpen hen til os, men den er ikke så glad for
det som for at sidde i sikkerhed.

> Har i legetøj og tyggeben til hvalpene i kassen eller kun aviser ?

I selve kassen har vi kun aviser, men når de kommer ud, er det med
alskens legetøj som de 5 også ihærdigt overfalder.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-06 13:01

<lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse

>I kassen er den lige s`legesyg og tosset som de andre 5

Ok, så lyder den jo meget normal.
Den har, som sagt, nok bare brug for lidt mere tid, end de andre hvalpe.

>Ja, vi kan godt kalde hvalpen hen til os, men den er ikke så glad for
>det som for at sidde i sikkerhed.

Det skal nok komme på et tidspunkt. I kan evt. hjælpe lidt til ved, at lokke
med lidt leg.

>I selve kassen har vi kun aviser, men når de kommer ud, er det med
>alskens legetøj som de 5 også ihærdigt overfalder.

I kan sagtens have lidt legetøj i kassen også. Når kassen er så stor, burde
da jo være rigeligt plads til både hvalpene og legetøjet.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 22-06-06 15:48

Buffy ( snabel a ) wrote:

> Ok, så lyder den jo meget normal.
> Den har, som sagt, nok bare brug for lidt mere tid, end de andre hvalpe.

Ok, tak for gode råd.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Søren LH

Dato : 22-06-06 20:10

Buffy ( snabel a ) wrote:

> Ok, så lyder den jo meget normal.
> Den har, som sagt, nok bare brug for lidt mere tid, end de andre hvalpe.

Ok, tak for gode råd.

Men hvis det viser sig at være en angst eller sky hund vil jeg mene den bør
aflives, hvis I ikke vil beholde den selv. Ingen er tjent med at købe sådan
en hund.

Mvh
Søren

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 27-06-06 08:54

Søren LH wrote:

> Men hvis det viser sig at være en angst eller sky hund vil jeg mene den bør
> aflives, hvis I ikke vil beholde den selv. Ingen er tjent med at købe sådan
> en hund.

Ja det er jo helt fantastis som de udvikler sig de små størrelser.
På blot fire dage er har den ændret sig til at være meget mere
udaggående og lige så legesyg og nysgerrig som de andre, så jeg tror
bare vi lader den leve. Det var nok bare en late-bloomer.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann