Børnefamilieydelse (børnepenge)
Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 22-06-06 08:36

Hej

Jeg skal være far til Januar!

Jeg er udenlandsdansker (bor i spanien) og kunne godt tænke mig at
vide om jeg som sådan har ret til at modtage Børnefamilieydelse eller
anden økonomisk støtte i relation til vores familieforøgelse.

Med venlig hislen
Lars Hoffmann

Fra : Sabina H.

Dato : 22-06-06 20:18

lars@intercambiodvd.com wrote:
> [...]
> vide om jeg som sådan har ret til at modtage Børnefamilieydelse eller
> anden økonomisk støtte i relation til vores familieforøgelse.

jeg tvivler, men prøv da at kontakte din tidligere kommune og spørg... eller
statsamtet.... jeg ved ikke helt hvordan det fungerer...

ifølge dette her er du ikke berettiget medmindre du har folkeregister
adresse i danmark:
http://www.sr-bistand.dk/brevkasse/spoergsmaal.asp?id=774

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : vvv

Dato : 23-06-06 17:11

<lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse

<Jeg er udenlandsdansker (bor i spanien) og kunne godt tænke mig at
<vide om jeg som sådan har ret til at modtage Børnefamilieydelse eller
<anden økonomisk støtte i relation til vores familieforøgelse.

Forhåbentlig ikke

VV

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 10:27

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse
> Forhåbentlig ikke

Liiiiige min tanke...

--
Michael
Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej

Fra : struer

Dato : 27-06-06 04:08

lars@intercambiodvd.com skrev:

> Hej
>
> Jeg skal være far til Januar!

tillykke,

Jeg er pensionist og bor i Thailand, har en søn på 6 år med min
Thai-kone.

jeg brugt et helt år til at skændes med min sidste kommune i Danmark
og fået nej i et helt år.

Men så spurgte jeg hos familliestyrelsen og Indenrigsministeriet

resultatet var, at har jeg ret til pension i udlandet har jeg også ret
til at få udbetalt børnepenge i udlandet.

spørg hos familiestyrelsen@familiestyrelsen.dk og IM@IM.dk

Erik

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 27-06-06 08:49

vvv wrote:

> Forhåbentlig ikke

Hvorfor ikke? Jeg kunne da få SU til mine studier hernede i Spanien.

Fra : vvv

Dato : 27-06-06 11:02

Hvorfor ikke? Jeg kunne da få SU til mine studier hernede i Spanien.

Jeg udtaler mig kun om hvad jeg mener er rimeligt, aner ikke noget om
reglerne.

Min holdning er helt klar: når du ikke er skattepligtig i DK kan jeg
overhovedet ikke se hvorfor du skulle have en krone i børnefamilieydelse
herfra. Du er jo ikke en del af samfundet. Med SU er det lidt noget andet i
mine øjne, da Danmark klart her en fordel af at studerende tager en del af
deres studier i udlandet. At nogen så vælger at blive ude må man tage med.

Hilsen VV

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 27-06-06 09:00

Sabina H. wrote:

> ifølge dette her er du ikke berettiget medmindre du har folkeregister
> adresse i danmark:
> http://www.sr-bistand.dk/brevkasse/spoergsmaal.asp?id=774

Min søster slog det op i nogle lovsamlinger og der er mindst to krav
jeg ikke opfylder for at få børnepenge:

1 - Jeg er pt ikke skattepligtig i DK
2 - Jeg har ikke en folkeregister addresse i DK.

Så jeg vil tro at det ikke er muligt at få børnefamilieydelse som
udlandsdansker.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 27-06-06 09:28

struer wrote:

> spørg hos familiestyrelsen@familiestyrelsen.dk og IM@IM.dk

Tak, det vil jeg da prøve!

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 27-06-06 11:15

vvv wrote:

> Min holdning er helt klar: når du ikke er skattepligtig i DK kan jeg
> overhovedet ikke se hvorfor du skulle have en krone i børnefamilieydelse
> herfra.

Fordi jeg har førhen været skattepligtig og betalt masser af danske
sakttekroner og er dansk statsborger. Det er jo ikke et "nydelse efter
ydelse" system, men almindelig offentlig velfærd. Skulle børnepenge
også fratages de arbejdsløse, eller dem der betaler mindre end X
kroner i skat?

> Du er jo ikke en del af samfundet.

Jo! Jeg er dansk statsborger, stemmer i danmark, har et nært knyttet
forhold til danmark, og vil lære mit barn det danske sprog og
kulturen.

> Med SU er det lidt noget andet i
> mine øjne, da Danmark klart her en fordel af at studerende tager en del af
> deres studier i udlandet. At nogen så vælger at blive ude må man tage med.

Igen - SU er mere en politisk beslutning der skal sørge for at alle
har lige økonomisk mulighed for at studere det de har lyst til og ikke
noget som man betaler for at få uddannet folk så de senere kan betale
somfundet tilbage. Børnpenge burde IMHO ses udfra samme betragtning.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : vvv

Dato : 27-06-06 11:25

> [...]
>ydelse" system, men almindelig offentlig velfærd. Skulle børnepenge
>også fratages de arbejdsløse, eller dem der betaler mindre end X
Nej, ikke så længe de er bofaste her.
Det ændre ikke på at jeg mener det er et helt rimeligt krav at man bor i DK
for at kunne modtage disse ydelser.

>Jo! Jeg er dansk statsborger, stemmer i danmark, har et nært knyttet
>forhold til danmark, og vil lære mit barn det danske sprog og
>kulturen.
Når du flytter hjem igen kan du få alle de ydelser du vil for min skyld,
ikke før

Der er jeg så helt uenig.

VV

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 27-06-06 11:54

vvv wrote:

> Det ændre ikke på at jeg mener det er et helt rimeligt krav at man bor i DK
> for at kunne modtage disse ydelser.

Jeg mener heller ikke den er bundurimelig, men den kan da diskuteres.

> Der er jeg så helt uenig.

Hvilket vel også er en diskution for dk.politik, så skal vi ikke bare
lade den ligge?

Med venlig hilsen
Lars