Hvilken Kbit kvalitet på MP3
Fra : Jorgen [DK/2600]

Dato : 22-06-06 06:41

Hej,

jeg smækkede liget et 1GB kort i min kærestes K750I´igår, men det blev
hurtigt fyldt op...

Hvad kbit kvalitet skal mp3'erne max være på K750I? Personligt ville jeg
skyde på 128 kbit.. men ærgeligt at gå på kompromis med kvaliteten, hvis
f.eks. 160 kbit var bedre.

Også findes der GODE konverterer ? Jeg fandt en Advanced MP3 converter - som
dog er lidt langsom/ubrugervenlig.

mvh
jørgen

Fra : Sønderbronx 6400

Dato : 22-06-06 07:50

Du kan jo forsøge dig frem....
Start evt, med 128 kbps, men lydmæssigt er forskellen så lille til 192kbps,
at det ikke kan høres med det blotte øre.

Når jeg skal konveretere musik til mp3, så bruger jeg EAC - Exact Audio
Copy, og det syntes jeg er et kanont program....

/S

Fra : PetrolHead

Dato : 22-06-06 17:54

On Thu, 22 Jun 2006 08:49:33 +0200, "Sønderbronx 6400"
<ingenpost@tak.dk> wrote:

> [...]
>
>Når jeg skal konveretere musik til mp3, så bruger jeg EAC - Exact Audio
>Copy, og det syntes jeg er et kanont program....

Jeg kan tydeligt hører forskel på 128 og 192 Kbps
Flemming Jacobsen

Fra : Jorgen [DK/2600]

Dato : 22-06-06 18:18

> Jeg kan tydeligt hører forskel på 128 og 192 Kbps

Også på din mobil ?? f.eks. på min N6230 kan jeg ikke høre forskel, men
selvfølgelig sagtens på mit anlæg.

mvh
jørgen

Fra : PetrolHead

Dato : 24-06-06 14:18

On Thu, 22 Jun 2006 19:17:58 +0200, "Jorgen [DK/2600]"
<nyhedsgruppe@fjern_gmail_com> wrote:

>Også på din mobil ?? f.eks. på min N6230 kan jeg ikke høre forskel, men
>selvfølgelig sagtens på mit anlæg.

Har jeg ikke prøvet, men gider personligt ikke til at reencode mine
MP3'er for at smide dem over på min mobil. Men nu har jeg også en iPod
så bruger slet ikke min mobil som musik afspiller.
Flemming Jacobsen

Fra : John

Dato : 22-06-06 09:26

Jorgen [DK/2600] skrev:
> [...]
> f.eks. 160 kbit var bedre.
>
> Også findes der GODE konverterer ? Jeg fandt en Advanced MP3 converter - som

AAC i 128 kbit/s.

iTunes (gratis) kan klare den sag.

- Er dog ikke en optimal løsning hvis musikken i forvejen er MP3.

Mvh

John

Fra : Jorgen [DK/2600]

Dato : 22-06-06 15:19

Hej,

> AAC i 128 kbit/s.
>
> iTunes (gratis) kan klare den sag.
>
> - Er dog ikke en optimal løsning hvis musikken i forvejen er MP3.

ja, jeg kan se at flere anbefaler AAC 128 kbit. Men her kan man vist ikke
bruge VBR (variable bitrate) - som skulle give det bedste resultat
(størrelse kontra kvalitet)når den svinger 92-160 kbit.

Men igen, det er nok en "høresag" ! .

/Jørgen