Formular udfyldes før download
Fra : Henrik

Dato : 21-06-06 22:01

Hej,
på vores side skal der være en formular som man skal udfylde med navn, firma
etc.
for at kunne download en PDF-fil.
Kan dette gøres i HTML -uden brug af PHP/ASP ?.....hvordan

på forhånd tak

Henrik

Fra : Benny Nissen

Dato : 21-06-06 22:09

Henrik ramte sit keyboard den 21-06-2006 23:01 og fik dette ud af det:
> [...]
> etc.
> for at kunne download en PDF-fil.
> Kan dette gøres i HTML -uden brug af PHP/ASP ?.....hvordan

Nej ... dog kan det laves med noget javascript, men det bliver ikke 100%
sikkert.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Henrik

Dato : 21-06-06 22:18

tak Benny,
det behøver ikke at være 100%-sikkert.
Har Du en link hvor jeg kan se mere om javascript løsningen.

Hilsen
Henrik

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fra : Benny Nissen

Dato : 21-06-06 22:32

Henrik ramte sit keyboard den 21-06-2006 23:18 og fik dette ud af det:
> tak Benny,
> det behøver ikke at være 100%-sikkert.
> Har Du en link hvor jeg kan se mere om javascript løsningen.

Nej, desværre ikke lige ved hånden.

Men jeg kom til at tænke på, at du sikkert vil gemme navn, adresse
o.s.v. der bliver indtastet. Det kan ikke gøres (umiddelbart) med
javascript. Der skal du have fat i noget php eller asp, og så kan hele
løsningen lige så godt laves serverside.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-06-06 03:11

Henrik skrev:

> på vores side skal der være en formular som man skal udfylde
> med navn, firma etc. for at kunne download en PDF-fil. Kan
> dette gøres i HTML -uden brug af PHP/ASP ?

Nej. Formularen kan sættes op og virke, men HTML har kun
kommandoer til at stille ting op på en bestemt måde (HyperText
Markup Language). Det har ingen mulighed for at tjekke hvad
brugeren foretager sig.

Når man laver en formular, skal man specificere action, og det er
den parameter der udpeger det program der skal behandle de
indtastede data.

--
Bertel