USB linkkabel fra Aldi
Fra : Martin Larsen

Dato : 21-06-06 21:49

Hej NG

Aldi har I denne uge et USB 2.0 linkkabel til at koble to pc'er sammen.
Jeg har sådan et i forvejen, men det kræver at der installeres et
program på begge maskiner. På Aldis står der "plug and play". Betyder
det at der ikke skal installeres drivere?

Nogen som har prøvet kablet?

Takker og bukker :)

Martin

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 22-06-06 07:12

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på begge maskiner. På Aldis står der "plug and play". Betyder det at der

Hvorfor ikke bruge netkort?

Vh, Lars.

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-06-06 08:51

Lars Bonnesen wrote:

> Hvorfor ikke bruge netkort?

Det er til adhoc opkoblinger mellem forskellige pc'er.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 22-06-06 16:07

Martin Larsen wrote:

> [...]
> program på begge maskiner. På Aldis står der "plug and play". Betyder
> det at der ikke skal installeres drivere?

Sandsynligvis ikke. Af en eller anden grund findes der ikke en standard for
USB - USB link kabler i stil med den der findes for harddiske og den slags.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : ----OR----

Dato : 22-06-06 21:37

> [...]
> på begge maskiner. På Aldis står der "plug and play". Betyder det at der

Ja. Der skal installeres et program på både host og klient. Det er iøvrigt
endnu ikke lykkedes mig at overføre filer mellem de 2 PCer... Så
sandsynligvis har jeg smidt 80,- kr på jorden. Det var også for sjov jeg
prøvede det l***. Det er 1000 x nemmere med lokalnet

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-06-06 00:14

> [...]
> sandsynligvis har jeg smidt 80,- kr på jorden. Det var også for sjov jeg
> prøvede det l***. Det er 1000 x nemmere med lokalnet

Tak! Så sparede jeg de penge

Fra : Kim

Dato : 23-06-06 08:30

On Fri, 23 Jun 2006 01:14:17 +0200, Martin Larsen
<martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> wrote:

>Tak! Så sparede jeg de penge

Brug evt. færre penge på et Firewire kabel og opnå højere hastighed.

--
Kim

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-06-06 08:45

Kim wrote:

> Brug evt. færre penge på et Firewire kabel og opnå højere hastighed.

Kan man bare koble to pc'er sammen med firewire eller skal der
installeres specialsoftware?

Hilsen
Martin

Fra : Kim

Dato : 23-06-06 12:31

On Fri, 23 Jun 2006 09:45:24 +0200, Martin Larsen

>Kan man bare koble to pc'er sammen med firewire

Ja, hvis operativsystemet understøtter det ( bl.a. Win XP ).

>eller skal der installeres specialsoftware?

Nej.

--
Kim

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-06-06 13:54

Kim wrote:

> Ja, hvis operativsystemet understøtter det ( bl.a. Win XP ).

Genialt. For jeg har jo allerede et firewirekabel

1000 tak.