En side med skrifttyper m.v på alle sider
Fra : Nismo

Dato : 21-06-06 18:50

Hejsa

Kan man lave en "overside" så den indlæses, hvor alle ting som skriftyper,
baggrundsbilleder m.v. står.

Har også den nedenstående kode som gør, at scrollbaren er i bestemte farver,
det kunne jo være lækkert, at være fri for, at sætte den ind på alle
siderne.
(for der er mange)

scrollbar-shadow-color:FFFFFF;scrollbar-highlight-color:663300;scrollbar-3dlight-color:FFFFFF;
scrollbar-darkshadow-color:663300;scrollbar-track-color:663300;
scrollbar-arrow-color: FFFFFF;}
-->

Håber der er en / nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak.
Nismo

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-06-06 19:22

"Nismo" <ubrugligt@@hotmail.com> skrev:

>Kan man lave en "overside" så den indlæses, hvor alle ting som skriftyper,
>baggrundsbilleder m.v. står.

Ja, hvis du bruger css, hvad der anbefales:

http://www.html.dk/tutorials/css/lektion2.asp => metode 3

Start evt. på
http://www.html.dk/tutorials/css/introduktion.asp

> [...]
>scrollbar-darkshadow-color:663300;scrollbar-track-color:663300;

Indsætter du så på et cssark, som nævnt under metode 3.

Men du bør ikke bruge ovennævnte, først og fremmest er det ikke
valid/gyldig css og virker ikke i alle browsere.
--
Kerim
Som ikke bruger Spamfighter, der spammer nyhedsgrupperne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-06-06 22:08

Nismo wrote:

> Har også den nedenstående kode som gør, at scrollbaren er i bestemte
> farver, det kunne jo være lækkert, at være fri for, at sætte den ind
> på alle siderne.

Nej, det er pi... irriterende, når et nybagt geni tror, han ejer scrollbaren
i min browser. Scrollbaren i min browser er mit værktøj, så hold dog
nallerne væk fra den og koncentrer dig om din hjemmeside i stedet.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : David Trasbo

Dato : 22-06-06 10:52

Se evt. http://html-faq.dk/2016.asp og desuden
http://html-faq.dk/2010.asp#extern

--
David Trasbo.
Læs om Usenet: http://usenet.dk

Fra : Jakob Wadsager

Dato : 22-06-06 13:56

Ja, sagtens! HTML.dk's tutorial til CSS. der lærer du at lave dit eget "stylesheet". Det er
faktisk ikke så svært, heller ikke for mig selvom jeg fattede bjælke af det her før =D

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne