3DMark'06 resultat, eller mangel på samme.~
Fra : Brian Hansen

Dato : 21-06-06 17:15

Hey there.

Brug for hjælp, er på Herrens mark?

Har følgende:

AN8 32X
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4800+
XFX NVIDIA GeForce 7900 GTX XT (84.21)
SB X-Fi Audio Fatal1ty
2 GB Ram
Maxtor SATA 300 GB
Samsung SyncMaster 1200NF (CTR-1280x1024 100 hertz)
Microsoft Windows XP Pro SP2

Når jeg køre 3DMark'06 ligger de første grafiske test mellem 10-40 sådan ca.
og når den kommer til CPU test, går det helt galt, FPS 0 (nul), men dog nogle få gange helt op på 1,
til tider 2, men kun i ét sek?

Når den så er færdig (tror jeg), så går skærmen i sort, virker nærmest som om den lige går på standby
og så tilbage igen, men resutatet er et totalt sort skrivebord uden ikoner og de vinduer man burde læse
test-resultat i er også mere eller mindre i sort, så kan dårlig se hvad der står. Hvis jeg så trykker på musen,
eller en tast, dør skærmen igen og vender tilbage igen på samme måde, men stadig mere sort i sort!?

Er dog lykkes mig at tyde følgende:
SM2.0 ------2647
HDR/SMB---2275
CPU---------1832

Hvad sker der lige for den, kan sgu da ikke være rigtig?

Nogle bud på hvad problemmet er.

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : Hans

Dato : 21-06-06 17:43

Brian Hansen wrote:
> [...]
> 2 GB Ram
> Maxtor SATA 300 GB
> Samsung SyncMaster 1200NF (CTR-1280x1024 100 hertz)

Hvilken PSU har du?

Hans

Fra : Brian Hansen

Dato : 21-06-06 20:23

Hans skrev i en meddelelse:

> Hvilken PSU har du?

Nå ja.

NorthQ NQ4100-MODULE PSU, 520 Watt

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : Brian Hansen

Dato : 23-06-06 21:01

Hans skrev i en meddelelse:

> Hvilken PSU har du?

Og hvad spørger du så for, hvis ud ikke har noget svar allligevel?
(Med den mulighed at jeg bare er meget utålmodig.

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : Hans

Dato : 23-06-06 23:54

Brian Hansen wrote:

> Og hvad spørger du så for, hvis ud ikke har noget svar allligevel?
> (Med den mulighed at jeg bare er meget utålmodig.

Havde jeg et svar så var det skam allerede flået ud af ærmet, men der er
mange muligheder her, lige fra hardwarefejl til driverproblemer.

Har du i øvrigt installeret fra bunden eller har du foretaget en repair af
et eksisterende system?

Hvis sidstnævnte er tilfældet, så er det ganske givet en OM'er.

Hans

Fra : Brian Hansen

Dato : 24-06-06 07:08

Hans skrev i en meddelelse:

> [...]
>
> Hvis sidstnævnte er tilfældet, så er det ganske givet en OM'er.

Har installeret fra bunden af.
Prøvede lige at tjekke Systemoplysninger\Hardwareressourcer\Konflikt/deling

I/O-port 0x000000E0-0x000000EF uGuru Micro-Processor
I/O-port 0x000000E0-0x000000EF Bundkortressourcer

I/O-port 0x00000000-0x000003AF PCI-bus
I/O-port 0x00000000-0x000003AF DMA-controller

I/O-port 0x000003C0-0x000003DF PCI standard PCI til PCI-bro
I/O-port 0x000003C0-0x000003DF NVIDIA GeForce 7900 GTX

IRQ 22 Standard OpenHCD USB-værtscontroller
IRQ 22 Standard Dual Channel PCI IDE-controller

IRQ 23 Standard Dual Channel PCI IDE-controller
IRQ 23 NVIDIA Network Bus Enumerator

Hukommelsesadresse 0xC0000000-0xCFFFFFFF PCI standard PCI til PCI-bro
Hukommelsesadresse 0xC0000000-0xCFFFFFFF NVIDIA GeForce 7900 GTX

Hukommelsesadresse 0xA0000-0xBFFFF PCI-bus
Hukommelsesadresse 0xA0000-0xBFFFF PCI standard PCI til PCI-bro
Hukommelsesadresse 0xA0000-0xBFFFF NVIDIA GeForce 7900 GTX

Hukommelsesadresse 0xFA000000-0xFCFFFFFF PCI standard PCI til PCI-bro
Hukommelsesadresse 0xFA000000-0xFCFFFFFF NVIDIA GeForce 7900 GTX

I/O-port 0x000003B0-0x000003DF PCI-bus
I/O-port 0x000003B0-0x000003DF PCI standard PCI til PCI-bro
I/O-port 0x000003B0-0x000003DF NVIDIA GeForce 7900 GTX

I/O-port 0x00004000-0x0000FFFF PCI-bus
I/O-port 0x00004000-0x0000FFFF PCI standard PCI til PCI-bro

Dog ikke noget jeg kan gøre mig klog på, men tyder da på noget er galt?

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : Hans

Dato : 24-06-06 18:47

Brian Hansen wrote:

> Har installeret fra bunden af.
> Prøvede lige at tjekke
> Systemoplysninger\Hardwareressourcer\Konflikt/deling
KLIP

> Dog ikke noget jeg kan gøre mig klog på, men tyder da på noget er
> galt?

Nej - Det er normalt med delte ressourcer, noget som styres af bundkortets
bios, så med mindre der er fejl i bios burde det ikke være et problem.

Jeg har selv et Asus A8N32-SLI og her har Asus måtte release en ny bios for
at gøre bundkortet kompatibelt med GeForce 7900, så måske er du ramlet ind i
samme problem med dit Abit. Prøv og se om der er kommet en nyere bios til
dit bundkort hos Abit.

Hans

Fra : Brian Hansen

Dato : 24-06-06 21:36

Hans skrev i en meddelelse:

> Nej - Det er normalt med delte ressourcer, noget som styres af bundkortets bios, så med mindre der er fejl i bios burde det ikke
> være et problem.

Okay, så blev jeg så meget klogere.

> [...]
> måske er du ramlet ind i samme problem med dit Abit. Prøv og se om der er kommet en nyere bios til dit bundkort hos Abit.

Vil jeg da prøve, dog ikke noget jeg har gjort før, hvis det skulle være én,
men det er vel ikke så giftigt?....

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : Hans

Dato : 24-06-06 21:53

Brian Hansen wrote:

> Vil jeg da prøve, dog ikke noget jeg har gjort før, hvis det skulle
> være én, men det er vel ikke så giftigt?....

Hvis du nøje følger anvisningerne så burde det ikke gå galt, men hvis du er
usikker så bør du nok søge hjælp hos én som har prøvet det før.

Jeg har fundet et indlæg i Abit's supportforum, hvor der er links til alle
udgivede biosversioner:

http://forum.abit-usa.com/showthread.php?t=105366

Inden du henter noget bør du nok lige se hvilken bios du anvender nu, så du
ikke skal flashe unødvendigt. Hvis du er hurtig burde du kunne se det når
bundkortet starter op og kører POST.

Hans

Fra : Brian Hansen

Dato : 24-06-06 23:12

Hans skrev i en meddelelse:

> Hvis du nøje følger anvisningerne så burde det ikke gå galt, men hvis du er usikker så bør du nok søge hjælp hos én som har prøvet
> det før.

Har noget FlashMenu fra uGuru der kan bruges, eller...?
Kan via den update fra en fil.
Skriver så godt nok noget med at jeg skal vælge "Clear CMOS",
eller ej, den er jeg ikke lige med på?

> [...]
> du kunne se det når bundkortet starter op og kører POST.

Var et smut forbi ABIT danske side, men får ikke andet end fejl,
uanset hvor jeg tager hen, så ikke meget at kommer efter dér?

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : Hans

Dato : 25-06-06 17:53

Brian Hansen wrote:

> Har noget FlashMenu fra uGuru der kan bruges, eller...?
> Kan via den update fra en fil.
> Skriver så godt nok noget med at jeg skal vælge "Clear CMOS",
> eller ej, den er jeg ikke lige med på?

Jeg kender desværre intet til Abit's produkter, så jeg er nok ikke den rette
til at vejlede dig.

På Asus' bundkort plejer jeg at flashe, Clear CMOS, og derefter indlæse Bios
Deault Values ved første boot, men der er ingen garanti for at det
forholder sig på samme måde på Abit's bundkort.

> Var et smut forbi ABIT danske side, men får ikke andet end fejl,
> uanset hvor jeg tager hen, så ikke meget at kommer efter dér?

Korrekt - Den så ikke køn ud.

Hans