Godzilla ?
Fra : pjl

Dato : 21-06-06 14:37

Hej

Hvad er Godzilla browser...
Har netop læst en artikkel om Mozilla som er ved at indhente "Godzilla". Har
søgt efter
Godzilla på nettet men uden resultat.

mvh pjl

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-06-06 15:17

pjl skrev:

> Hvad er Godzilla browser...
> Har netop læst en artikkel om Mozilla som er ved at indhente
> "Godzilla".

Jeg gætter på at Godzilla i dette tilfælde bare er et pseudonym for
Internet Explorer. Godzilla er et gigantisk monster i (ældre)
japanske film - og IE er tilsvarende giganten på browsermarkedet
(med en udbredelse der er langt større end alle andre).

Men det kan være noget forvirrende, da Mozillas eget navn også har
forbindelse til Godzilla.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Holst

Dato : 21-06-06 15:25

pjl wrote:

> Hvad er Godzilla browser...
> Har netop læst en artikkel om Mozilla som er ved at indhente "Godzilla". Har
> søgt efter
> Godzilla på nettet men uden resultat.

Havde du nu givet et link til omtalte artikel, så havde det måske været
nemmere at forstå.

Godzilla var jo oprindelig en eller anden gigantisk kæmpeøgle fra
japanske skrækfilm midt i forrige århundrede. I dag bruges ordet
"Godzilla" i en overført betydning til at betyde noget nærmest
"gigantisk og urørligt"

Det placerer dermed Microsofts Internet Explorer som en Godzilla blandt
internetbrowsere, eftersom Internet Explorer har en "gigantisk" stor
markedsandel, hvorfor Internet Explorer nærmest er "urørlig" på denne front.

Derfor har du sikkert oplevet, at en vittig artikelskribent har lavet et
spil på ordene og kaldet Microsofts Internet Explorer for "Godzilla",
der er oppe imod Mozilla. Det er han helt sikkert ikke den første, der
har gjort.

Så vil du gerne se Godzilla browseren, så skal du sikkert bare starte
din Internet Explorer ...

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-06-06 15:36

Holst skrev:

>Så vil du gerne se Godzilla browseren, så skal du sikkert bare starte din
>Internet Explorer ...

uha da da, jeg blev helt bange.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-06-06 15:54

Ivan V. Klattrup skrev:

> uha da da, jeg blev helt bange.

På mit system hedder den i øvrigt Intern Exploder.

--
Bertel

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 21-06-06 18:42

> Ivan V. Klattrup skrev:

> På mit system hedder den i øvrigt Intern Exploder.

Er det ikke lidt farligt at side ved ?
/ad

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-06-06 19:31

Awul Dasfilshabeda skrev:

> Er det ikke lidt farligt at side ved ?

Jo, det er også derfor jeg bruger Opera.

--
Bertel

Fra : pjl

Dato : 21-06-06 18:40

Tak for alle svar. !

Godzilla kan jeg forstå en omskrivning af IE. Det forklarer hvorfor jeg ikke
har kunnet relatere navnet til en browser.
Derimod har tucows.com en Godzilla som viser sig at være en zipfil med en
række ikoner af drager.

mvh pjl