Hvordan ser man om en mobil er stjålet og ~
Fra : Jakob Munck

Dato : 21-06-06 13:54

Hvis man vil købe en brugt mobil er det en god idé at tjekke om den er
stjålet, og det kan man - efter sigende - gøre ved at undersøge om den er
"låst".

Er det rigtigt forstået, at hvis en mobil er låst, så kan den slet ikke
bruges, heller ikke hvis man sætter et nyt sim-kort i den?

v.h.
Jakob

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 21-06-06 14:31

"Jakob Munck" <jm2@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det rigtigt forstået, at hvis en mobil er låst, så kan den slet ikke
> bruges, heller ikke hvis man sætter et nyt sim-kort i den?

Hvis telefonen er meldt stjålet er den IMEI-spærret og vil ikke kunne komme
på net, uanset hvor mange gange du skifter SIM-kort. Hvis du skal have
checket et IMEInr, anbefaler jeg at du tager kontakt til politiet.

Mvh.
Kim Frederiksen, Samsung Servicecenter

Fra : Dr. Phil

Dato : 21-06-06 15:27

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> på net, uanset hvor mange gange du skifter SIM-kort. Hvis du skal have
> checket et IMEInr, anbefaler jeg at du tager kontakt til politiet.
>
> Mvh.
> Kim Frederiksen, Samsung Servicecenter

Det er vel kun hvis man kan oplyse IMEI nummer??

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 16:22

"Dr. Phil" <123@123.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel kun hvis man kan oplyse IMEI nummer??

Ja

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-06-06 16:44

Dr. Phil formulated the question :
> Det er vel kun hvis man kan oplyse IMEI nummer??

Det står på telefonen, som regel under batteriet. Ellers kan du få det
frem ved at taste *#06# - det kræver dog at telefonen er tændt.

"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball