Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Køb af hus - belåning
Fra : Brian Hinsby

Dato : 21-06-06 09:23

Hejsa

Hvis man køber nyt hus til 1.000.000 (dejligt rundt tal) ... så kan huset
kun belånes hos f.eks. RD med 80 %??

Hvis man samtidig ønsker at lægge et eksisterende lån (billån) under
boligfinansieringen er den eneste mulighed så ved boliglånet eller kan man
få en del under realkreditlånet??

Kræver ovenstående en nyvurdering hvis man mener at købet har været for
billigt ??

En masse spørgsmål som en måske kan svare på???

Fra : JaAndersen@gmail.com

Dato : 21-06-06 09:54

Du kan maks belåne et hus med 80% i kreditforeninger (normalt, enkelte
kører vist op til 100%)

Du kan sagtens få finanseret bilen vha et realkreditlån - så længe
du er under 80% grænsen - og ja, det kræver sikkert en nyvurdering
(der dog ikke er det store problem)

Men om det så kan svare sig ift at tage fx 2 års pauselån og få det
billån ud af verden - det ved kun en der kender lidt mere til dig
sag...

Men tænk på at selvom renten er billigere på et boliglån er
løbetiden jo typisk 30 år - og så længe holder bilen vel næppe ??

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-06-06 06:14

In article <449901e8$0$60781$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, Brian Hinsby wrote:
> [...]
> billigt ??
>
> En masse spørgsmål som en måske kan svare på???

Hvis huset er steget i værdi kan du få en ny vurdering, og dermed
en ny belåning efter købet. Det fik jeg, og samtidig faldt mit samlede
lån til en lavere procentdel af den nye vurdering.

Resultatet heraf blev, at jeg også fik nedsat bidrag.

--
Povl H. Pedersen - nospam @ my.terminal.dk (Ja - adressen virker)