Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Ændre ctrl+enter i IE6
Fra : Henning

Dato : 21-06-06 09:06

Det klassiske spørgsmål, som jeg dog ikke har været i stand til at få
til at virke.
På en dansk Windows med IE6 sættes automatisk http://www. foran og .dk
bagefter det indtastede når man trykker på ctrl og enter.
På en engelsk udgave er det .com bagefter i stedet.
Hvor ændres det?
Jeg har prøvet som foreslået på
http://www.winguides.com/registry/display.php/261/ uden held.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-06-06 10:46

Henning skrev:

> På en dansk Windows med IE6 sættes automatisk http://www.
> foran og .dk bagefter det indtastede når man trykker på ctrl
> og enter. På en engelsk udgave er det .com bagefter i stedet.
> Hvor ændres det?

1. Create the following registry key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet
Explorer\Toolbar\QuickComplete.
2. Create the following registry value in the key above:
QuickComplete REG_SZ http://www.%s.whatever
3. Whatever is in the address bar will be inserted where the '%s'
is. This example would complete 'microsoft' to
'http://www.microsoft.whatever'.
4. Please note that the QuickComplete string is currently limited
to 64 characters.

- sakset fra
<http://blogs.msdn.com/jeffdav/archive/2004/09/09/227502.aspx>

> Jeg har prøvet som foreslået på
> http://www.winguides.com/registry/display.php/261/ uden held.

Så vidt jeg kan se dækker ovenstående tip over hvad IE gør når man
*ikke* trykker ctrl-enter (men bare enter).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henning

Dato : 21-06-06 11:12

> [...]
>HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet
>Explorer\Toolbar\QuickComplete.
>2. Create the following registry value in the key above:

Yes, så virker det Takker