Postfix - sende mail fra ukendte adresser
Fra : Jan Birk

Dato : 21-06-06 08:05

Hej,

Når jeg er på farten og kobler på nettet fra forskellige net og
hotspots, kan jeg ikke bruge min smtp til at sende mail. Det har jeg
spærret. Godt nok.

Men, kan jeg konfigurere Postfix således at jeg fra mine godkendte
interne net sender som jeg plejer og hvis der kommer mails fra andre
adresser (externe net), spørge om brugernavn/password?

Måske er der bedre løsninger?

På forhånd tak

/Jan

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 21-06-06 08:55

Jan Birk <jb@invalid.domain.null> wrote:

> Men, kan jeg konfigurere Postfix således at jeg fra mine godkendte
> interne net sender som jeg plejer og hvis der kommer mails fra andre
> adresser (externe net), spørge om brugernavn/password?

Dybest set kan man jo bare altid bruge authenticated smtp. Det gør jeg
her og det virker fint (undtaget er dog 127.0.0.1 ;)

Allan Willems Joergensen

"Never eat more than you can lift." -- Miss Piggy

Fra : Jan Birk

Dato : 21-06-06 09:39

> Dybest set kan man jo bare altid bruge authenticated smtp. Det gør jeg
> her og det virker fint (undtaget er dog 127.0.0.1 ;)

Rigtigt nok, men jeg ville gerne slippe for at skulle rundt og ændre i
de interne klienter..

/Jan

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-06-06 11:09

On Wed, 21 Jun 2006 10:38:58 +0200, Jan Birk wrote:

> Rigtigt nok, men jeg ville gerne slippe for at skulle rundt og ændre i de
> interne klienter..
Hvorfor skulle du gøre det?
permit for mynetworks skal blot placeres før sasl_authenticated, og så
vil alle interne klienter få lov uden login, da regler mynetworks matcher
før sasl_authenticated

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jan Birk

Dato : 21-06-06 15:19

> Hvorfor skulle du gøre det?

Nu sprugte jeg jo fordi jeg ikke vidste hvordan det bedst skulle gøres
eller om det kunne gøres.

> permit for mynetworks skal blot placeres før sasl_authenticated, og så
> vil alle interne klienter få lov uden login, da regler mynetworks matcher
> før sasl_authenticated

Det lyder som en farbar vej. Jeg prøver.

Tak for hjælpen.

/Jan